به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اراک، جلسه ای به منظور رفع مشکلات شهری منطقه ۵ از قبیل مشکلات ترافیکی، تعیین و تکلیف زمین های با کاربری های ورزشی، فضای سبز، فرهنگی و تجهیزات شهری جهت بالا بردن سرانه این کاربری ها و همچنین اصلاح هندسی کمربند شمالی اراک برگزار گردید. 

این جلسه به ریاست ناصر عسگری مدیر منطقه ۵ شهرداری اراک و با حضور حامد آزاد مدیر اداره املاک شهرداری اراک، دولت آبادی ناظر عالیه پروژه های تقاطع غیرهمسطح و همچنین نمایندگان اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اراک برگزار گردید.

با توجه به اینکه بسیاری از املاک موجود در شهرک های حمید، هجرت، جوادیه و قائم در مالکیت اداره اوقاف و امور خیریه می باشد جلسه ای فی مابین شهرداری اراک و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اراک برگزار گردید که در این جلسه موارد ذکر شده مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه اتصال کمربندی شمالی اراک به جاده فراهان با هدف اصلاح و رفع خطر پیچ واقع شده در پیچ ترمزد در حدفاصل شهرک امیرکبیر و میدان امام حسن(ع) بود که مقرر گردید مکاتبات لازم با اداره اوقاف انجام گیرد و توافق نامه نهایی جهت رفع این مشکلات منعقد گردد. 

در ادامه این نشست مقرر گردید اداره اوقاف و امور خیریه نسبت به تعیین و تکلیف زمین های واقع شده در سطح منطقه اقدام نماید. همچنین نمایندگان اوقاف و امور خیریه تقاضاهایی را در خصوص تغییر کاربری بخشی از املاک واقع شده در شهرک های مذکور را مطرح نمودند که مقرر گردید با درخواست اداره اوقاف و کسب نظر از متولیان طرح و تنظیم توافق نامه با شهرداری پس از کسب نظر شهردار محترم موارد به کمیسیون ماده ۵ ارسال شود.

 

اراک- خبرنگار - سید محسن موسوی