به گزارش اکونا پرس،

به‌ نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه، روز پنج شنبه  11 اسفند 1401  گفت: اجرای طرح نوروز ۱۴۰۲ با هدف رضایتمندی حداکثری مسافرین جاده‌ای با بهبود ایمنی و ارتقا سطح خدمات سفر برگزار می‌شود.

استاندار استان مرکزی در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان که با حضور فرمانداران شهرستانها و مدیران دستگاههای اجرایی برگزار شد  ادامه داد: طرح ستاد خدمات سفر نوروزی سال ۱۴۰۲ از  23 اسفندماه ۱۴۰۱ لغایت ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ به مدت 22 روز اجرا می‌شود.

مصطفی مرزبان مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی نیز در این نشست به  اقدامات طرح نوروزی ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: تشکیل ستاد نوروزی در اداره‌کل، تعیین کشیک ادارات، تشکیل جلسات هماهنگی و تعاملات لازم با دستگاه‌های ذیربط مانند پلیس راه، هواشناسی، هلال احمر، اورژانس و ...، برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از حداکثر ظرفیت و توان ارائه خدمات به مسافران و گردشگران، حضور مستمر و فعال و افزایش ساعات کار، پیگیری ایمن سازی مسیرهای پر تردد و... از جمله اقدامات ستاد اجرایی خدمات سفر استان است.

مرزبان پیگیری و نظارت مستمر بر ابلاغ دستورالعمل‌ها و اقدامات لازم در خصوص نظارت و بازدید مستمر بر سرویسهای بهداشتی بین راهی و واحدهای خدمات رسان به مسافران و شناسایی و تذکر برای رفع نواقص، به منظور تکریم مسافرین، پاسخ دادن سریع به پیشنهادات، انتقادات و شکایات مسافرین و برخورد قاطع با متخلفین و رسیدگی به تخلفات، اطلاع رسانی لازم از طریق صدا و سیما و سایر رسانه‌های جمعی، هماهنگی لازم با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در سطح استان مبنی بر تأمین و تخصیص به موقع سوخت در جایگاه‌ها، بازدید مستمر از مجتمع‌های خدماتی - رفاهی، پیگیری لغو کلیه عملیات عمرانی در سطح و حریم راه‌ها از تاریخ ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ تا ۲۰ فروردین ۱۴۰۲، را از دیگر اقدامات این ستاد عنوان کرد.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی  استان مرکزی  تشکیل ستاد سفر را  با هدف افزایش رضایتمندی گردشگران  عنوان کرد و گفت: امسال نیز همانند سال‌های گذشته برنامه‌های متعدد فرهنگی اجرا خواهد شد و از 23 اسفند شاهد اجرای برنامه‌های مختلف و شادی برای کودکان و نو نهالان و در ایام ماه مبارک رمضان متناسب با این ایام برگزار خواهد شد.

 

اراک- خبرنگار - سید محسن موسوی