به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اراک، آتش پاد سوم محسن فضلی با اعلام این خبر اظهار داشت: برای پیشگیری از حوادث و اتفاقات شب چهارشنبه پایان سال و ارتقای سطح آگاهی مردم به ویژه گروه‌های در معرض خطر از جمله نوجوانان، این سازمان با استفاده از ظرفیت نیروهای آتش نشان در ایستگاه های یازدگانه آتش نشانی و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش اقدام به برگزاری کلاس های ایمنی  در مدارس نموده است. 

وی افزود: خوشبختانه با فروکش کردن بیماری کرونا و بازگشایی مدارس در سال جاری، زمینه آموزش حضوری به خوبی فراهم شده و حضور مربیان آموزشی و آتش نشانان در مدارس و ارائه نکات ایمنی و مخاطرات ناشی از حوادث شب چهارشنبه پایان سال می تواند کمک شایانی به کاهش آمار حوادث نماید. 

 فضلی گفت: متاسفانه در سال های اخیر شکل سنتی چهارشنبه سوری تغییر یافته و به بازی‌های خطرناک با مواد منفجره و محترقه تبدیل شده است به طوری که بسیاری از نوجوانان و حتی بزرگسالان در آستانه سال جدید دچار مصدومیت‌های شدیدی می‌شوند.

سرپرست سازمان آتش نشانی اراک تصریح کرد: شب چهارشنبه آخر سال یکی از پر خطر ترین ایام در بوجود آمدن حوادث برای دانش آموزان است که برگزاری این کلاس ها با حضور کارشناس ایمنی سازمان آتش نشانی در پیشگیری بسیار موثر بوده و سطح آگاهی دانش آموزان را ارتقاء می بخشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته از روز شنبه ششم اسفندماه تا آخرین روز سه شنبه سال، هر روز شاهد حضور مربیان آموزشی و آتش نشانان در مدارس محدوده ی ایستگاه های آتش نشانی خواهیم بود و امیدواریم بتوانیم تمامی مدارس سطح شهر بویژه مقاطع متوسطه اول و دوم را تحت پوشش این آموزش ها قرار دهیم.

 

اراک- خبرنگار - سید محسن موسوی