به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ، حجت الاسلام «روح‌الله رحمانی مهر» روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه سرپرست نماینده ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی، افزود: مردم همواره در تمامی صحنه‌های انقلاب پشت سر مقام معظم رهبری ایستاده و به انقلاب و ولی فقیه وفادار بودند و توطئه دشمنان در جنگ اقتصادی علیه ملت ایران نیز با تدبیر، هماهنگی و اتحاد مسئولان و مردم نقش برآب می شود.

وی ادامه داد: دشمنان انقلاب اسلامی در اغتشاشات سال جاری، در مدت سه ماه با تمامی تجهیزات به میدان آمدند و این توطئه نیز با هوشیاری و بیداری مردم و هدایت های حکیمانه رهبر معظم انقلاب خنثی شد. مدیرکل دفتر نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: امروز باید مسائل و مشکلات کشور به صورت موشکافانه مورد بررسی قرار گرفته و ضعف و کمبودها برطرف شود. حجت الاسلام رحمانی مهر افزود: مسئول نماینده ولی فقیه در استان‌ها نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی هستند و باید برنامه‌های فرهنگی که برعهده آنان قرار دارد، را انجام داده و پیگیر فرمایشات رهبر معظم انقلاب در بخش کشاورزی باشند.

وی ادامه داد: برنامه‌های فرهنگی توسط نمایندگان ولی فقیه در سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها در مرحله نخست برای همکاران، مرحله دوم خانواده آنان و مرحله سوم برای بهره‌برداران برگزار شود و نباید در این زمینه از مردم غافل شد. مدیرکل دفتر نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: هرگاه فشار بیشتر می‌شود باید ارتباط را با مردم بیشتر کرد و افزایش ارتباط مسئولان با مردم ضمن آگاهی مسئولان از مشکلات جامعه، افزایش رضایتمندی جامعه را نیز به همراه دارد.

مشاور نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی نیز در این نشست گفت: نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی به دنبال تحول است و این جابه جایی‌ها بر این اساس انجام می‌شود. حجت الاسلام «سیدمحمد رضا طباطبایی نسب» افزود: سرپرست نمایندگی ولی فقیه در استان مرکزی از جمله نیروهای جوان و تازه نفس است و امید است با تمام توان در جهت تحقق اهداف و برنامه‌های از پیش تعیین شده گام بردارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز در این آیین گفت: این استان به عنوان استان صنعتی شناخته می‌شود و کشاورزی این خطه زیر سایه صنعت قرار گرفته‌ است. «علی صفری» افزود: ۶۷۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد و سه میلیون تن محصولات زراعی، تولیدات باغی، دامی و شیلاتی در این استان تولید می‌شود. وی ادامه داد: ۱۰۰ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی استان مرکزی فعالت می‌کنند و این استان در بیشتر کالاهای اساسی خودکفا و صادرکننده این محصولات است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: تولید گندم به عنوان یکی از کالاهای استراتژیک بیش از نیاز استان است و ۴۰ درصد تولید گوشت مرغ، تخم مرغ و شیر استان به سایر استان‌های کشور ارسال می‌شود.

صفری ظرفیت صنایع تبدیلی در استان مرکزی را سه میلیون و ۸۰۰ هزار تن عنوان کرد و گفت: این استان در تولید ۱۳ محصول کشاورزی از جمله انار حائز رتبه‌های برتر کشوری است. وی اظهار کرد: استان مرکزی از نظر فرهنگی نیز از جمله استان‌های تاثیرگذار است و این استان زادگاه ۲۵ درصد بزرگان و مفاخر کشور از جمله امام راحل است. در این آیین از زحمات حجت‌الاسلام «محمدتقی توکلی»تقدیر و حجت‌الاسلام «جواد خلقت» به عنوان سرپرست نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی معرفی شد.

استان مرکزی با یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در قلب کشور قرار دارد. استان مرکزی به‌عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می‌شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است. ۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود

اراک- خبرنگار - سید محسن موسوی