به گزارش اکونا پرس،

به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، مصطفی مرزبان، 14 اسفند 1401 ضمن دعوت از مردم برای شرکت در ویژه برنامه‌های هفته فرهنگی شهرستان دلیجان  گفت: هفته فرهنگی دلیجان با محوریت زبان راجی و حفظ آداب و رسوم دلیجان از ۱۳ تا ۱۹ اسفندماه بر پاست.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی افزود: اجرای آیین های فرهنگی از جمله مراسم پخت آش اسفندی، برگزاری جشنواره شعر راجی، برپایی نمایشگاه صنایع دستی وهمایش زبان مادری(راجی) را از برنامه های مهم این هفته است.

مرزبان  گفت: همزمان با هفته فرهنگی این شهرستان بازی‌های بومی و محلی، جُنگ جوانه‌ها، رونمایی از وب سایت راجی و مسابقات عکاسی و جشن با شکوه نیمه شعبان برگزار می شود و همچنین آیین پخت آش اسفندی به عنوان یکی از آئین‌های باستانی دلیجان و نماد برکت و زندگی برنامه محوری هفته فرهنگی این شهرستان است.

او هفته فرهنگی دلیجان مسئله مهمی است که باید به آن توجه شود. حفظ فرهنگ، آداب و رسوم و سنت‌های گذشتگان موجب می‌شود که پیوستگی، امتداد و حفظ این فرهنگ و آداب و رسوم و انتقال آن به نسل‌های آینده، صورت بگیرد.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به اهمیت هفته فرهنگی دلیجان اظهار امیدواری کرد برنامه‌های پیش‌بینی شده منجر به معرفی ظرفیت‌ها و توانایی‌های این شهرستان شود.

در پایان مراسم، زنگ آغاز هفته فرهنگی دلیجان توسط مسئولین به صدا درآمد.

 

اراک- خبرنگار - سید محسن موسوی