به گزارش اکونا پرس،

به نقل ازمرکز رسانه قوه قضاییه، «رفاهی» رئیس مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه با اشاره به ۴۵۴ مورد ملاقات چهره به چهره مسئولان عالی قضایی با مردم در جریان سفر به استان اصفهان گفت: ۸۵ مورد از این ملاقات‌ها در شهرستان‌های استان اصفهان انجام شد و ۳۶۹ ملاقات چهره به چهره نیز طی بیش از ۱۱ ساعت در مرکز استان توسط معاون اول قوه قضاییه، رئیس دیوان عالی کشور، مدیرکل دبیرخانه قوه قضاییه و رئیس مرکز ارتباطات مردمی دستگاه قضا صورت گرفت. 

رئیس مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه افزود: طبق هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، از کلیه افرادی که طی سال جاری از استان اصفهان و از طریق سامانه سامع، درخواست ملاقات با رئیس قوه قضاییه را داشتند دعوت به عمل آمد و در جریان سفر هیئت عالی قضایی به استان اصفهان در روز ۱۵ اسفند، با آنها ملاقات‌های چهره به چهره صورت گرفت. 

وی با اشاره به ملاقات‌های صورت گرفته با تعدادی از شاکیان پرونده‌های کثیرالشاکی در استان اصفهان، گفت: برای این درخواست‌ها پوشه پیگیری ویژه تشکیل می‌دهیم و هر دو ماه یکبار آ‌نها را پیگیری می‌کنیم و چنانچه برخی از این درخواست‌ها نیاز به ملاقات با مقامات عالی قضایی داشته باشند تلاش خواهیم کرد تا این ملاقات‌ها صورت بگیرد.

 

رفاهی همچنین از دریافت دو هزار و ۳۵۲ فقره درخواست مردمی در جریان سفر هیئت عالی قضایی به استان اصفهان خبر داد و گفت: از این تعداد، بالغ بر ۳۲۵ فقره درخواست در شهرستان‌های استان اصفهان و مابقی در مرکز استان دریافت شدند. 

وی ادامه داد: همکاران ما در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه که در محل استقرار صندوق‌های دریافت درخواست‌های مردمی استان اصفهان حضور داشتند، پیش از دریافت درخواست‌ها، آن‌ها را به دقت مورد بررسی قرار داده و نواقص‌شان را جهت رفع اشکال به متقاضیان اعلام می‌کردند. 

رفاهی با بیان اینکه مطابق برنامه تحولی قوه قضاییه، کلیه درخواست‌های واصله در جریان سفر هیئت عالی قضایی به استان اصفهان در سامانه سامع اسکن و ثبت شد و پیامک نیز برای متقاضیان ارسال گردید، گفت: بعد از اسکن و ثبت درخواست و بارگذاری آن در سامانه، حداقل ۳ و حداکثر ۴ نفر از کارشناسان قضایی مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه، از باب اتقان کار و با رویکرد حل مسئله، درخواست را مورد بررسی قرار داده و نظر کارشناسی خود را در رابطه با آن اعلام می‌کنند. 

رئیس مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه تصریح کرد: از مجموعه دادگستری استان اصفهان انتظار داریم کارگروهی ویژه را برای رسیدگی به درخواست‌های مردمی با رویکرد حل مسئله تشکیل دهد و کلیه درخواست‌ها را تا پایان فروردین ماه مورد بررسی قرار داده و نتیجه را در سامانه سامع بارگذاری کند تا متقاضیان و ارباب رجوع بتوانند نتایج درخواست‌های خود را دریافت کنند. 

وی در پایان ضمن قدردانی از رئیس کل دادگستری استان اصفهان به جهت اختصاص روزهای دوشنبه برای انجام ملاقات‌های مردمی و همچنین اختصاص روزهای سه‌شنبه برای دیدارهای مردمی روسای دادگستری و دادستان‌های شهرستان‌های این استان، گفت: این اقدام سبب کاهش قابل توجه مراجعات مردمی از استان اصفهان به اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه شده است.