زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا کمتر از شهادت نیست (مقام معظم رهبری)

شهدا از همه هستی خود گذشتند تا اسلام زنده بماند و راه سرخ شهادت را برگزیدند تا نظام اسلامی، ولایت و مکتب زنده بماند.

ترویج فرهنگ غنی ایثار و شهادت که والاترین فرهنگ انسان سازی است و شناخت راه شهدا می‌تواند نقطه عطفی برای جلوگیری از نفوذ فرهنگی بیگانگان باشد.

خانواده های معظم شهدا نشان دادند که پشتیبان ولایت، نظام و انقلابشان هستند و شعار هیهات من ظله سر دادند تا به استکبار جهانی بفهمانند که این انقلاب ماندنی است و ان شاء الله به انقلاب حضرت ولی عصر (عج) پیوند خواهد خورد..

شهدای والامقام با بصیرت در سخت ترین شرایط جلوی دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی ایستادگی کردند و نهراسیدند و امروز وظیفه ما در شرایط کنونی مقابله با جنگ نرم دشمنان و بصیرت افزایی است و دفاع از کیان اسلام و انقلاب و رهبری است لذا بر خود وظیفه می دانم ضمن تعظیم در مقابل مقام شامخ شهدا دفاع از آرمان های آنان را سر لوحه کار خود قرار داده و رسیدگی به معیشت مردم در شرایط جنگ اقتصادی را وظیفه الهی دانست .

تکریم و تعظیم از مقام شامخ شهدا یک وظیفه و ضرورت غیر قابل انکار است شهدا با تاسی از اعمال و رفتار حضرت امام حسین (ع) درس فداکاری ، وفاداری ، از خود گذشتگی و شجاعت ، شهامت و صداقت آموختند و در راه دفاع از اهداف مقدس اسلام جانفشانی نمودند و حماسه جاوید آفریدند .

شهدا دلاور مردانی بودند که با ایثار و از خود گذشتگی پیام آور فتح و ظفر لقب گرفتند آنهایی که شجاعانه به مصاف خطر رفتند و بدین گونه گفتمان و تفکر پایداری را در این سرزمین نهادینه کردند و امروز در آستانه 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا و تاسیس بنیاد شهید تمام قد در برابر ایثار و حماسه های این عزیزان ادای احترام می کنیم همان شهدایی که که در مسیر مبارزه با استکبار ،استبداد ، تجاوز به حقوق انسانی و الهی با از خود گذشتگی عزیزترین هستی خود یعنی جان خویش را تقدیم کرده و از همه تعلقات مادی و معنوی خود خاضعانه و عارفانه گذشتند و برای همیشه به اسطوره و قهرمانان تاریخ تبدیل شدند. 

شهدا بصیرتی عمار گونه داشتند و با درک شرایط زمانه خویش جان خود را در راه حفظ آرمان ها و ارزش ها فدا کردند تا ثابت کنند که هیچ چیز در برابر این آرمان ها و ارزش ها ارزشی ندارد و به همه آموختند که باید آماده باشیم تا رزمنده راه این باور ها باشیم و در مقابل کسانی که برای شکست و نابودی ملت ایران قسم خورده اند جانانه و قهرمانانه بایستیم و امروز به برکت خون شهدا و ایثارگری ایثارگران ، جمهوری اسلامی ایران این افتخار را دارد که حتی یک قدم در مقابل فشار های سیاسی ، نظامی ، امنیتی و تحریم های ظالمانه دشمن عقب نشینی نکند .

مردم قهرمان و شهید پرور ایران هرگز و در هیچ شرایطی از آرمان ها و ارزش های والای انقلاب و نظام اسلامی دست بر نداشته و با اطاعت از اوامر ولی امر خویش همچنان با هوشیاری و بصیرت راه درخشان خود را طی می کنند .

ما خادمان خانواده های معظم شهدا و ایثارگران با ادای احترام به مقام والای همه شهدای گرانقدر ، جانبازان ، آزادگان و یادگاران دوران دفاع مقدس روز 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا و تاسیس بنیاد شهید را گرامی می داریم و از همه مردم شهید پرور و ولایتمدار ایران می خواهیم این روز را به عنوان روز میثاق تکریم و تجلیل شهدا دانسته و دوشادوش هم در مقابل شهیدانی که مایه عزت ، آبرو و سربلندی ملت الگوی مقاومت جهانی و کشورهای اسلامی نام گرفته اند ، سر تعظیم فرود آوریم .

راه شهیدان ادامه دارد...................

 

اصفهان_محسن راعی