به گزارش اکونا پرس،

سیدعلی معرک‌نژاد چهارشنبه بیست‌وچهارم اسفند در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اقدامات ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان در نوروز ۱۴۰۲ اظهار کرد: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان و ایام نوروز، شعار محوری «شهر رمضان، شهر زندگی» برای ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان انتخاب شده است، بر این اساس سعی شده است برنامه‌های تدارک دیده شده در عرصه اجرا و تبلیغات با محوریت تعظیم شعائر دینی در ایام نوروز باشد.

وی با بیان اینکه محوریت اطلاع‌رسانی ستاد نوروزی و خدمات سفر شهر اصفهان امسال بر چهار محور است، افزود: نخستین محور تلفنی سامانه ۲۴ ساعته ۱۳۷ است که شهروندان سال گذشته ۱۳ هزار و ۴۰۰ تماس برای اطلاع از مباحث گردشگری با این سامانه برقرار کردند که دغدغه نخست مسافران طبق بررسی‌ها موضوع پیگیری اسکان بود.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان تصریح کرد: محور دوم اطلاع‌رسانی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان تبلیغات محیطی شهر است که همچون سال گذشته از تمام ظرفیت‌های زیرساختی شهری در عرصه تبلیغاتی چون پایه‌های بنری، بتنی و هرگونه تابلوهای تبلیغاتی استفاده می‌شود.

معرک‌نژاد با بیان اینکه سال گذشته ۳۴ هزار و ۷۵۰ خبر و ۱۳۵ تولید تصویری در این عرصه داشتیم، اظهار کرد: محور چهارم اطلاع‌رسانی، اپلیکیشن گردشگری «اصفهان من» است که ظرفیت فوق‌العاده‌ای جهت اطلاع‌رسانی و ارتباط با مسافران دارد و در ایام نوروز سال گذشته ۱۳ هزار نفر از این اپلیکیشن استفاده کردند.

وی ادامه داد: امروز نیازمند تحول جدی در حوزه‌های رسانه هستیم، لذا اپلیکیشن «اصفهان من» با یک همت جمعی برای نوروز ۱۴۰۲ در ۱۶ محور حمل‌ونقل، پارکینگ‌ها، موارد خدماتی و اسکان به‌صورت هوشمند طراحی شده است؛ امسال پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به افزایش تعداد خدمات و ظرفیت‌ها تعداد استفاده‌کنندگان از این اپلیکیشن افزایش یابد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت: در یک همکاری ویژه، تفاهم‌نامه‌ای با اپلیکیشن نشان جهت مسیریابی مسافران و شهروندان از سوی شهرداری اصفهان منعقد شده است که لیست مراکز درمانی، مکان‌های اسکان همچون هتل‌ها، برنامه‌های نظرسنجی، جایگاه سوخت و حمل‌ونقل از جمله موارد بارگذاری شده در این اپلیکیشن است.

وی افزود: یک قسمت مهمی تحت عنوان پخش زنده در اپلیکیشن «اصفهان من» برای امسال خواهیم داشت، همچنین سعی داریم رادیو اینترنتی ویژه ایام نوروز از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۹:۳۰ از محل باغ فدک و ناژوان برقرار کنیم.

معرک‌نژاد با بیان اینکه از دیگر اقدامات انجام شده برای نوروز ۱۴۰۲ تمرکز بر ورودی‌های شهر، بازسازی و بهسازی تصاویر شهدای گرانقدر در پنج محور ورودی شهری است، گفت: ستادهایی نیز تحت عنوان ستادهای هدایت سفر در ورودی‌های شهر طراحی و جانمایی شده است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با بیان اینکه امسال بالغ بر ۹۵۹ سازه بتنی و تبلیغاتی به عنوان زیرساخت اطلاع‌رسانی ایجاد شده است، گفت: نصب بیش از دو هزار پرچم در اصفهان متناسب با ماه مبارک رمضان و کاشت ۳۴۸ هزار و ۵۰۰ گل بوته شب‌بو در سطح شهر، اصفهان را بهاری‌تر می‌کند.

وی ادامه داد: برنامه سال تحویل از گلستان شهدا و حاشیه پل خواجو از شبکه اصفهان پخش می‌شود که در این برنامه چهره‌ها و شخصیت‌های شاخص کشوری حضور دارند، همچنین آیین رصد هلال ماه رمضان نیز سوم فروردین‌ماه سال آینده برگزار خواهد شد. ‌

اصفهان_محسن راعی