به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، علی قاسم‌زاده روز 16 اردیبهشت‌ماه در برنامه رادیویی «سلام اصفهان» با بیان اینکه اصفهان طی یک ماه گذشته کانون تعاملات ملی و بین‌المللی بوده است، اظهار کرد: یکی از این موارد، برگزاری نشست رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شوراهای اسلامی ۳۰ شهر کشور بود که با حضور رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد.

او با اشاره به برگزاری نشست مدیران عامل آتش‌نشانی کشور در اصفهان که در آن از پدیده جدید حوزه ایمنی پرده‌برداری شد، افزود: در حاشیه برگزاری این نشست، نخستین مرکز علت‌یابی حریق غرب آسیا در اصفهان افتتاح شد.

شهردار اصفهان برگزاری نخستین همایش ملی حمل‌ونقل دانش‌بنیان کشور در دانشگاه صنعتی اصفهان را از دیگر رویدادهای اخیر دانست و گفت: بیش از ۳۰ شرکت دانش‌بنیان از دانشگاه‌های معتبر کشور در این همایش حضور داشتند که نشست تخصصی حل مسئله در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک و عرضه محصولاتی همچون اتوبوس برقی و سامانه مدیریت ترافیک از اتفاقات مهم و جذاب این رویداد بود.

او با تأکید بر اینکه در آینده شاهد رونق گردشگری در اصفهان خواهیم بود، خاطرنشان کرد: در دل قرارداد ۲۵ساله که میان ایران و چین منعقد شده است، تفاهم‌نامه‌هایی در حوزه گردشگری پیش‌بینی شده است.

قاسم‌زاده ادامه داد: در این راستا چند روز پیش دیداری در اصفهان با وزیر مختار سفارت چین در ایران داشتیم، لذا با آماده‌سازی شهر برای پذیرایی از گردشگران طی هفته‌های آتی، شاهد حضور انبوه گردشگران چینی در اصفهان خواهیم بود.

او با بیان اینکه طبق صحبت‌های وزیر مختار سفارت چین، گردشگران چینی علاقه‌مند به سفر ایران و اصفهان و خرید صنایع دستی هستند، ادامه داد: در این دیدار در مورد خدماتی که باید به گردشگران چینی ارائه شود، آشنایی با ادبیات و فرهنگ آنها و زیرساخت‌هایی که باید آماده کنیم، گفت و گو شد.

شهردار اصفهان با اعلام اینکه بستر حضور گردشگران چینی در اصفهان فراهم شده است، گفت: طی هفته‌های آینده تعداد گردشگران چینی در اصفهان بیشتر می‌شود.

اصفهان_محسن راعی