به گزارش اکونا پرس،

به نقل از ایسنا، جواد اوجی امروز در جریان بازدید معاون اول رئیس‌جمهوری از مرکز دیسپچینگ شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران و ارتباط با مناطق شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در سراسر کشور برای بررسی وضع تأمین و توزیع بنزین با اشاره به اینکه امسال تاکنون ۱۷ میلیارد لیتر بنزین بیشتری نسبت به پارسال در کشور توزیع شده است، افزود: پارسال میانگین مصرف بنزین در کشور ۱۰۳ میلیون لیتر در روز بوده است اما با افزایش تردد در کشور به میانگین روزانه ۱۱۹ تا ۱۲۰ میلیون لیتر رسیدیم.

وی با اشاره به اینکه مصرف بنزین در کشور ۱۳ درصد افزایش داشته است، ادامه داد: کل جایگاه‌های عرضه بنزین کشور فعال است.

وزیر نفت تأکید کرد: برای کاهش ترافیک در جایگاه‌های  عرضه سوخت، محدودیت کارت‌های هوشمند سوخت را کاهش دادیم.

اوجی گفت: با بررسی از طریق ارتباط با مناطق مختلف شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی شاهد اوضاع مطلوب  توزیع و تأمین سوخت بوده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه برای نخستین بار در کشور ۵ میلیارد لیتر سوخت مایع در نیروگاه‌ها ذخیره شده است، افزود: این ذخیره‌سازی شامل ۳ میلیارد لیتر گازوئیل و ۲ میلیارد لیتر نفت کوره می‌شود.

وزیر نفت با بیان اینکه ذخیره‌سازی سوخت در کشور مطلوب بوده و از ماه گذشته (تیرماه) صادرات گازوئیل آغاز شده است، تصریح کرد: ساخت خط لوله پارس (خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی مهرآران - فسا - شیراز) در شورای اقتصاد مصوب شده است و ساخت آن آغاز خواهد شد.