به گزارش اکونا پرس،

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ احمد اکرمی روز سه‌شنبه در دومین نشست قرارگاه پدافند شیمیایی خراسان جنوبی با اشاره به اختلال هایی که در گذشته ایجاد شده، افزود: اختلال اخیر هیچ گونه آسیبی به زیر ساخت‌های کشور وارد نکرد.

وی ادامه داد: با توجه به تصویب قانون پدافند غیرعامل کشور که در شهریورماه ۱۴۰۲ توسط رئیس جمهور ابلاغ شد، تمام دستگاه‌ها مکلف شدند الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل را مورد توجه قرار دهند.

معاون قرارگاه پدافند شیمیایی کشور با اشاره به اینکه رئیس جمهور در آذرماه امسال نیز با تأکید بر اهمیت اصل پدافند غیرعامل، ضرورت توجه همه مسئولان در رعایت این اصل در تصمیم گیری‌ها و همکاری لازم با سازمان پدافند غیرعامل را یادآوری کرد، تأکید کرد: هدف سازمان پدافند غیرعامل کشور حفظ زیرساخت‌ها، ثروت، دارایی‌ها و سرمایه‌های انسانی است.

اکرمی با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرای قوانین و الزامات پدافند غیرعامل در همه حوزه ها هستند، گفت: شناسایی زیرساخت‌های پرخطر شیمیایی و مراکز حیاتی و مراکز ثقل کشور و همچنین تهدیدات و خطرها باید مورد توجه باشد.

وی از طرح های تخلیه اضطراری، طرح تداوم کارکرد و بازیابی زیرساخت ها و طرح تاب‌آوری و خود حفاظتی گفت که باید در همه زمینه ها مدنظر قرارگیرد .

سیدمحمدرضا طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: رعایت الزامات پدافند غیرعامل در واحدهای تولیدی و صنعتی الزامی است زیرا از بروز حوادث جلوگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه همگرایی و همکاری تمامی دستگاه های اجرایی استان در اطفای حریق واحد مینی پالایشگاه منطقه ویژه اقتصادی بیرجند جای تقدیر دارد، گفت: رعایت الزامات پدافند غیر عامل از بروز اینگونه حوادث جلوگیری می کند./ایسنا