به گزارش اکونا پرس،

به نقل از ایسنا، در این جلسه که رئیس‌کل بانک مرکزی نیز حضور داشت مدیران بانکی ازبر بانک روسیه و بانک ملی ایران، گشایش خط اعتباری ۶.۵ میلیارد روبلی میان ایران و روسیه را مورد تاکید قرار دادند. این خط اعتباری قرار است از طریق ازبر بانک روسیه و بانک ملی ایران جهت تامین مالی واردات کالاهای اساسی و مورد نیاز کشورمان صورت گیرد.

خط اعتباری ۶.۵ میلیارد روبلی، پیرو توافقات و قراردادهای منعقد شده کارگزاری میان دو بانک به صورت حداقلی و به عنوان شروع عملیات بانکی است. 

لازم به ذکر است، این گشایش اعتباری اولین گام مهم در راستای توسعه همکاری ایران و روسیه بعد از امضای توافق‌نامه تجارت آزاد با اوراسیاست.

توسعه روابط پولی و بانکی بین ایران و روسیه به تاکید روسای جمهور دو کشور صورت گرفته که ضرورتی اجتناب ناپذیر و مقدمه و زیرساخت توسعه تجارت فی‌مابین است. 

همچنین در این جلسه فرزین با تاکید بر سرمایه‌گذاری مشترک در پروژه‌های ایران و روسیه، گسترش ظرفیت‌های اقتصادی طرفین را خواستار شد.

ابوالفضل نجارزاده، مدیر عامل بانک ملی نیز با توجه به ظرفیت شرکت‌های زیر مجموعه این بانک در حوزه های دارویی، غذایی و پتروشیمی آمادگی بانک ملی برای توسعه همکاری‌ها و سرمایه‌گذاری مشترک با روسیه را اعلام کرد.

باوجود تجارت ۲۰۰ میلیارد دلاری ایران و ظرفیت‌های بالای اقتصاد کشورمان، گسترش روابط بانکی بین‌المللی در جهت توسعه این بخش اقدام بسیار مهمی به شمار می‌رود.