به گزارش اکونا پرس،

امرالله امینی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تردیدهایی که در رابطه با ادامه همکاری خودروسازان اروپایی پیش آمده فرصت مناسبی است تا خودروسازان بر پروژه تولید پلت‌فرم و خودروهای ملی متمرکز شوند.

وی با بیان اینکه خودروسازان به توانایی طراحی و تولید خودرو با برند ملی دست یافته‌اند، خاطرنشان کرد: هم در ایران خودرو و هم در سایپا پروژه طراحی و تولید پلت‌فرم ملی در دست اجرا است اما در شرایط جدید خودروسازان باید این پروژه‌ها را تسریع کنند.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: درواقع اعلام پژو سیتروئن مبنی بر تعلیق فعالیت‌ها در ایران نشان داد که خودروسازان در هر شرایطی حتی ادامه همکاری با اروپایی‌ها نباید از تقویت توان داخلی غافل شوند.

وی افزود: البته با توجه به عدم حضور خودروسازان چینی در بازار آمریکا، مشکلی در فعالیت این خودروسازان در ایران ایجاد نخواهد شد؛ با این حال اولویت اول صنعت خودرو باید تولید و عرضه خودرو با برند و قطعات داخلی باشد.

امینی با بیان اینکه در حال حاضر نیز بیشترین تیراژ تولید خودرو در ایران مربوط به برندهای داخلی است، تصریح کرد: خودروسازان توانایی تامین نیاز داخلی را دارند؛ بنابراین نگرانی نسبت به بازار خودرو وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، چندی پیش شرکت پژو سیتروئن اعلام کرد که به دنبال خروج آمریکا از برجام، فعلا فعالیت‌های خود در ایران را تعلیق می‌کند. در واکنش به این اتفاق کارشناسان این اقدام پژو سیتروئن را به "خودزنی" خودروساز فرانسوی تعبیر کردند.

به گفته آنها "با توجه به اینکه پژو پیش از این برای بازگشت دوباره به ایران مجبور به پرداخت غرامت چند صد میلیون یورویی شده بود و هم پژو و هم سیتروئن در فعالیت‌های خود در ایران اقدام به سرمایه‌گذاری قابل توجهی کرده‌اند و امکان خروج سرمایه‌گذاری انجام شده را نیز ندارند با توقف فعالیت در ایران این شرکتها اقدام به خودزنی کرده‌اند".