به گزارش اکونا پرس،

به نقل از ایسنا، عملیات اعزام زائران ایرانی به عمره، قرار بود پس از ۹ سال وقفه از ۱۳ دی آغاز شود، اما روز گذشته اعلام شد به دلیل عدم دریافت مجوز نهایی لازم برای ورود هواپیمای جمهوری اسلامی ایران به کشور عربستان و فرودگاه جده، این پروازها فعلا ‌و تا زمان اخذ مجوز انجام نخواهد شد.

در این خصوص حسام قربانعلی - سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی‌ ایران- امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه درباره پروازهای عمره، بحث لغو یا تعلیق مطرح نیست، گفت: این عملیات پس از ۱۰ سال قرار است در عربستان انجام شود و پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و ما بنا نداریم با انتشار اخبار نادرست، فضا را غبارآلود کنیم و مناسبات بین ایران و عربستان دچار خلل شود زیرا در آن صورت عمره‌گذاران و حجاج سال آینده بیش از همه متضرر خواهند شد.

وی ادامه داد: سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران کلیه زیرساخت‌های فنی و تخصصی لازم را آماده کرده و هیچ مشکلی از سمت ما نیست، اما مجوز ورود به آسمان عربستان سعودی در ایام به‌غیر از حج تمتع شرایط خود را دارد.

سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی‌ ایران خاطرنشان کرد: موضوعاتی چون ضمانت‌نامه یا انتقال پول اصلا مطرح نیست و شرایط کنونی، پیچیدگی‌ها و شرایط خاص و ویژه‌ای دارد که در حال رفع و رجوع آن هستیم. به محض اخذ مجوز، پروازها برای انتقال ۳۰ هزار زائر ایرانی از ۱۱ مبدا به عربستان انجام خواهد شد.

پیش از این هم محمد محمدی‌بخش -رئیس سازمان هواپیمایی کشوری- در پاسخ به اینکه چه زمانی این پروازهای عمره آغاز می‌شوند، گفته بود: بلافاصله بعد از اینکه عربستان مجوز صادر کند، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران پروازهایش را آغاز می‌کند. ما درباره زمان این موضوع اطلاعی نداریم و باید ببینیم آن‌ها چه زمانی مجوز می‌دهند و این موضوع مربوط‌به سازمان هواپیمایی کشوری عربستان است که آن را پیگیری می‌کنیم.