به گزارش اکونا پرس،

به نقل از ایسنا، حسین فرهیدزاده در رویداد دوره‌ای اتاق اصناف اظهار کرد: تفاهم‌نامه سه جانبه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، اتاق اصناف ایران و معاونت تجارت و خدمات برای نظارت بر بازار امضا شد. براساس این تفاهم‌نامه سامانه هوشمندسازی فرایندهای نظارتی در اختیار اصناف قرار می‌گیرد و از این پس فرایندها توسط  اتاق اصناف هوشمندسازی خواهد شد.

به گفته وی متصدی نظارت بر بازار بر عهده چندین دستگاه ناظر بود  که حسب دستور رئیس جمهور برای متمرکز شدن نظارت و بازرسی در قیمت کالاها و خدمات و پرهیز از موازی‌کاری مسئولیت هماهنگی و تنظیم گری کالاهای اساسی به سازمان حمایت مصرف کننده تفویض شد.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان با تاکید بر اینکه تفویض اختیارات رافع هیچ مسئولیتی نیست و باید از تمام ظرفیت‌های موجود برای ارتقای شرایط استفاده کنیم، تصریح کرد: در حوزه تنظیم بازار دو موضوع تامین کالاهای اساسی و نظارت باید همزمان دنبال و پیگیری شود و اگر عرضه و تقاضا با هم هماهنگ و متناسب نباشد و عوامل حوزه عرضه و تقاضا مدیریت نشود، تنظیم بازار با چالش و مشکل روبرو می‌شود.

فرهیدزاده با بیان اینکه برای اجرای سیاست‌های تنظیم بازار و دستیابی به اهداف مورد نظر در این زمینه باید نهادها و دستگاه‌های مرتبط در بحث تامین کالاها و سازمان حمایت در بحث نظارت و تنظیم گری بازار با هماهنگی و همگرایی با یکدیگر،  بازار را مدیریت کنند، گفت: لازم است اصناف در برنامه‌ریزی و سیاستگذاری‌های مرتبط با بازار ایفای نقش کنند. با توجه به اینکه نظارت بر بازار باید توسط خود مردم انجام شود و نظارت و کنترل مستمر بازار به منزله نظارت مردم بر مردم است، این تفاهمنامه همکاری به امضا رسید و بر اساس آن طرفین تلاش در جهت گسترش همکاری‌ها در دستور کار قرار خواهند داد.