به گزارش اکونا پرس،

نشست خبری که امروز 16 بهمن با حضور علیرضا عسگریان، معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و  با موضوع اجرای مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی برگزار شد، گفت: مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی با عنوان «طرح فجرانه» در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه‌بگیر با اولویت خانوار دهک‌های پایین جامعه  به تعداد افراد خانواده، یک طرح مستقل است ولی با بستری واحد که برای مدت سه ماه و سبد کالایی با یازده قلم مواد غذایی مورد نیاز خانواده ها  برنامه ریزی شده است ؛و ما امیدواریم برای ادامه یافتن این طرح بااستقبال مردم ،دولت در سطوح عالی‌تر تصمیم‌گیری و منابع مورد نیازتامین شود؛اما با توجه به تجارب  گذشته  شیب پرداخت یارانه و کالابرگ همواره صعودی بوده است.

وی  افزود:این سبد کالا 11 قلم موادغذایی براساس قیمت روز معادل 743 هزار و 750 تومان با احتساب یارانه تشویقی 220 هزار تومان در نظر گرفته شده است، که  به حساب سرپرستان خانوار‌ها واریز و خرید مواد خوراکی سبد کالا با کارت سرپرست خانوار امکان‌پذیر است. در صورتی که فردی هنگام مراجعه به فروشگاه کارت بانکی خود را همراه نداشته و یا درصورت نداشتن تلفن هوشمند می‌تواند با کد دستوری #1463*500* از میزان اعتبار باقی‌مانده خود مطلع شود.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: با نصب نرم افزار کاربردی «شما» د رتلفن های همراه سرپرستان خانوارمی توانند  211 هزار فروشگاه‌ و فروشگاه زنجیره‌ای متصل به طرح کالابرگ را رصد و شناسایی کنند  ویا در صورتی که اگر احتیاج به گفت و شنود بودبا مرکز پاسخگویی یارانه‌ای به شماره 6369 تماس بگیرند.

عسگریان در ادامه گفت:در طرح فجرانه در در صورتی که افراد در طول یک ماه از اعتبار خود استفاده نکنند اعتبار آن‌ها ذخیره نشده وبرای ماه بعد دوباره شارژ خواهد شد.

معاون رفاه وزیر گفت: حداقل 20 همت برای این طرح، بودجه در نظر گرفته شده واین اعتبار  برای خرید ماکارونی 700 گرمی، نیم‌کیلوگرم قند و شکر، 3 لیتر شیر کم‌چرب، یک بسته پنیر 400 گرمی یو‌اف، دوکیلوگرم برنج، 2.5کیلوگرم ماست کم چرب ، یک کیلو تخم مرغ ،یک بسته روغن مایع 810 گرمی، یک‌ گیلوگرم گوشت مرغ، نیم‌کیلوگرم گوشت قرمز و یک کیلو و 200‌گرم حبوبات  برای هر نفرخواهد بود.

عسگریان با اشاره به افزایش قیمت‌ها گفت: این ستاد تنظیم بازار داده‌های بازار را جمع کرده و در صورت افزایش قیمت‌ها، ارزش سبد کالای ارائه شده در آینده قابل بازبینی و اصلاح است.

خبرنگار-مهنازبرخورداری