به گزارش اکونا پرس،

به نقل از ایسنا، در این نشست که بیش از ۲۰ شرکت و هلدینگ صنایع غذایی حضور داشتند، جلسات مشترکی با اتحادیه ها، تشکل های کشاورزی و صنایع غذایی و فروشگاه‌های بزرگ زنجیره ای روسیه برگزار و نسبت به معرفی محصولات تولیدی صادراتی ایران به متقاضیان روسی اقدام شد.

در این سفر که رئیس سازمان دامپزشکی نیز حضور داشت، توافق نامه حل مشکلات دامپزشکی با هدف توسعه بیشتر صادرات لبنیات و آبزیان کشور با رئیس سرویس دامپزشکی روسیه به امضا رسید.

همچنین در این سفر در نشست مشترک پیمان پاک و معاون وزیر کشاورزی روسیه که با حضور شرکت‌های بزرگ تامین کننده غلات برگزار شد، تفاهم نامه ای با موضوع خرید بلند مدت غلات از روسیه در بستر گشایش اعتبار توسط بانک‌های vtb و sber به امضا رسید.

علاوه بر این مذاکرات در خصوص حل مشکلات و مسائل لجستیکی و نیز به اشتراک گذاری دانش فنی تولید خوراک دام و طیور بر اساس نهاده های موجود در منطقه با هدف کاهش وابستگی به نهاده های سنتی و ایجاد تنوع در مبادی واردات کالای اساسی از جمله نتایج دیگر این سفر بود.

این سفر همزمان با افتتاح و برگزاری پاویون یکپارچه جمهوری اسلامی در نمایشگاه بزرگ پرود اکسپو ۲۰۲۴ مسکو بود که برخی شرکت‌های ایرانی در مساحتی بالغ بر ۳۰۰ متر به معرفی محصولات و تولیدات خود پرداختند.

صادرات محصولات کشاورزی و صنایع غذایی کشور در ۱۰ ماهه  امسال  ۱۴۰۲ از نظر وزنی و ارزشی بیش از ۲۵ درصد رشد را نسبت به سال ۱۴۰۱ تجربه کرده است.