به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط‌عمومی شرکت ارتباطات مبین‌نت، این مراسم در تاریخ ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ در محل اداره برق شهرستان گلوگاه با حضور امیر لاجوردی جانشین وزیر در امور ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، علیرضا صیدی مدیرعامل مبین‌نت، مهدی داوودی فرماندار شهرستان گلوگاه و دیگر مسئولین این شهر، پروژه ملی فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها (FTTx) برگزار شد.

امیر لاجوردی رئیس سازمان تنطیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این مراسم درباره پروژه شبکه ملی اطلاعات گفت: «از آغاز کار دولت سیزدهم، بحث شبکه ملی اطلاعات به‌عنوان یکی از موارد راهبردی، در وزارت ICT در حال پیگیری است.

زیرساخت یکی از لایه‌های شبکه ملی است و پروژه ملی فیبر نوری بر همین اساس راه‌اندازی شده است. کشور ما دچار یک عقب‌ماندگی در توسعه فیبر نوری بوده است و اکنون نیاز به جبران زمان ازدست‌رفته است. این پروژه تا به امروز حدود ۴۰ درصد پیشرفت داشته و با پیاده‌سازی کامل آن سرعت اینترنت به ۱۰۰ برابر سرعت فعلی می‌رسد. فیبر نوری زیرساخت هوشمندسازی خدمات و مدیریت شهری و بستر تبدیل تکنولوژی نسل چهارم ارتباطات سیار به نسل پنجم می‌باشد. در حال حاضر در شهر گلوگاه، پیاده‌سازی زیرساخت در بستر شهر به‌عنوان فاز اول انجام شده و گام بعدی رساندن فیبر نوری به منازل مردم است که اپراتور متعهد به تحویل سرویس اینترنت تا یک ماه از زمان درخواست کاربر است.»

2

علیرضا صیدی مدیرعامل شرکت مبین نت درباره پروژه فیبر نوری گلوگاه عنوان کرد: «بسیار خرسندیم که امروز شاهد این افتتاحیه در شهر گلوگاه هستیم و یک تشکر ویژه از فرماندار و شهردار گلوگاه داریم که با همکاری خوبشان باعث شدند در مدت کوتاه این پروژه آماده بهره‌برداری شود. در گلوگاه، حدود ۷۰۰۰ خانوار به شبکه فیبر نوری مبین‌نت متصل شدند، جهت تحقق این مهم ۱۶ کیلومتر حفاری و ۲۲ کیلومتر فیبر نوری پیاده‌سازی شده است. در مجموع ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری طی این پروژه در شهر گلوگاه انجام شده است.»

صیدی با توضیح این موضوع که فیبر نوری می‌تواند بستر هوشمندسازی در شهرها باشد، ادامه داد: «مبین‌نت به‌عنوان یکی از راهبران هوشمندسازی شهر‌ها و صنایع کشور در کنار پروژه فیبر نوری به دنبال هوشمندسازی شهر‌های تحت تعهدش است و ما می‌توانیم با ارائه سرویس‌هایی همچون هوشمندسازی سیستم پایش حریق، هوشمندسازی ساختمان‌ها، هوشمندسازی معابر و چراغ‌های راهنمایی و دیگر موارد بر بستر فیبر نوری، طعم شیرین این زیرساخت جدید را به کام مردم رسانده تا علاوه بر سرعت بالا، ظرفیت‌های گوناگون آن را نیز لمس کنند.»

3

مهدی داوودی فرماندار شهرستان گلوگاه نیز در ادامه این مراسم گفت: «خدا را شاکریم که پروژه فیبر نوری در کوتاه‌ترین زمان به بهره‌برداری رسید؛ تمام مراحل این پروژه طی دی‌ماه ۱۴۰۲ تا فروردین‌ماه ۱۴۰۳ با موفقیت انجام شد. ضمن تشکر از وزارت ارتباطات و مسئولین مرتبط، از شهریور ۱۴۰۰ تا به امروز ۱۰ پروژه به ارزش ۵۸ میلیارد تومان در راستای تامین پوشش اینترنت در دوردست‌ترین نقاط این شهرستان انجام شده است.»

4

در پایان این مراسم، تست سرعت ابتدا در اداره برق شهرستان گلوگاه انجام شد و سرعت ۹۳۰ مگابیت بر ثانیه به ثبت رسید. پس از آن به سطح شهر رفته و در حضور مدعوین، تست سرعت در محل یک گیم‌نت به‌عنوان یک کسب‌وکار محلی انجام شد و در این تست نیز سرعت به بالای ۹۰۰ مگابیت بر ثانیه رسید.

5

در حاشیه این مراسم نیز، جلسه هماهنگی فیبر نوری استان مازندران در محل استانداری مازندران با حضور احمد توکلی معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران و امیر لاجوردی، جانشین وزیر در امور ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و علیرضا صیدی مدیرعامل مبین‌نت برگزار شد و در این جلسه تفاهم‌نامه اجرای پروژه فیبر نوری فی‌مابین شرکت ارتباطات مبین‌نت و شهردار‌ی‌های شهر‌های محمودآباد و سرخرود به امضا رسید.

مبین‌نت امیدوار است که در راستای توسعه تکنولوژی و هوشمندسازی شهر‌ها و صنایع کشور ثابت‌قدم بوده و طمع شیرین فناوری را به کام ایرانیان رسانده و هوشمندسازی را برای همه مردم قابل لمس کند.