به گزارش اکونا پرس،

به نقل از مرکز روابط عمومی و اموربین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سید صولت مرتضوی » در نشست با رئیس و اعضای هئیت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اظهار کرد: تحقق جهش تولید در کشور نیازمند کار و فعالیت جهادی تمامی بازیگران عرصه اقتصادی است.

وی با بیان اینکه برخی رویه های غلط موجب تهدید رونق اشتغال کشور می شود افزود: دولت با اصلاح و تسهیل فرایند ها، آئین نامه ها و قوانین، بستر جهش تولید را در کشور  فراهم می‌کند.

مرتضوی تثبیت استقلال اقتصادی را رکن اساسی کشور دانست و گفت: یکی از عناصر اصلی رشد اقتصادی، تعامل و اعتماد متقابل بخش خصوصی و دولت است که این امر زمینه رشد مشارکت مردم را در عرصه اقتصادی ممکن می کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این نشست دستور تشکیل کارگروه مشترک همکاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و وزارت کار را با هدف تحقق مشارکت مردم در عرصه تولید و اقتصاد کشور صادر کرد.

در این نشست «صمد حسن زاده» رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و اعضای هئیت رئیسه پارلمان بخش خصوصی کشور به بیان دغدغه ها و موانع رشد تولید کشور در زمینه های قوانین و آئین نامه مشاغل سخت و زیان آور، کارآمدی و افزایش بهره وری نیروی کار، اصلاح موادی از قانون کار، ساماندهی تشکل های کارفرمایی و مسائل بیمه ای مرتبط با سازمان تامین اجتماعی مطرح کردند. 

«میرهاشم موسوی» مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی،‌ «علی حسین رعیتی فرد» معاون روابط کار»، «علیرضا عسگریان»معاون رفاه و امور اقتصادی» و «حامد ویس کرمی» معاون امور تعاون در این نشست راهکاری هایی در خصوص تعامل بیشتر وزارت کار و اتاق بازرگانی ایران ارائه کردند.