به گزارش اکونا پرس،

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۳۵ درصد افزایش به ۱۲۵۲ دلار و ۶۰ سنت رسید. روز پنجشنبه قیمت طلا به پایین ترین رقم از ۱۳ دسامبر ۲۰۱۷ یعنی ۱۲۴۵ دلار و ۳۲ سنت رسیده بود. قیمت طلای آمریکا نیز در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۲۶ درصد افزایش به ۱۲۵۴ دلار و ۲۰ سنت رسید.

کومرز بانک در یادداشتی نوشت: تضعیف ارزش دلار و تقویت یورو موجب بالا رفتن نسبی قیمت طلا شده است... و حداقل افت قیمت هایی که روز پنجشنبه رخ داده بود جبران شده است.

اما به رغم رشد ضعیف قیمت ها در روز جمعه، قیمت طلا در هفته گذشته ۱.۲ درصد کاهش یافت و سومین هفته کاهشی متوالی خود را به ثبت رساند. در ماه ژوئن هم، قیمت طلا حدود ۳.۴ درصد افت داشت و بزرگترین کاهش ماهیانه از نوامبر ۲۰۱۶ را به ثبت رساند.

پس از آنکه رهبران اتحادیه اروپایی به توافقی برسر موضوع مهاجرت دست یافتند، ارزش یورو با افزایش مواجه شده است. تقویت ارزش یورو موجب بالا رفتن قدرت خرید سرمایه گذاران اروپایی و افزایش تقاضا برای خرید طلا می شود.

در عین حال، قیمت نقره نیز روز جمعه با ۱.۱ درصد رشد به ۱۶ دلار و ۱۳ سنت رسید. قیمت پالادیوم نیز با ۰.۷ درصد افزایش به ۹۵۱ دلار و ۴۵ سنت رسید. همچنین قیمت فلز پلاتین با ۰.۲ درصد افزایش به ۸۴۹ دلار و ۲۴ سنت رسید.

​منبع:رویترز