به گزارش اکونا پرس،

عباس آخوندی در مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید سازمان راهداری، گفت: باید پس از گذشت چهار دهه از آغاز ایام جمهوری اسلامی بتوانیم میان مدیریت سیاسی و مدیریت حرفه‌ای تفکیک قائل شویم. سازمان‌ها و نهادهای حرفه‌ای که اداره آنها به شکل قابل توجهی پیچیده و با آیین‌نامه‌های مختلف روبرو است، نیاز دارد که از سوی مدیرانی اداره شود که سابقه حضور در این بخش را داشته‌اند و از جزئیات فنی امور مطلع هستند.

وی اضافه کرد: به عنوان فردی که ۳۸ سال سابقه حضور در عرصه‌های سیاسی را دارم، معتقدم مدیریت این دستگاه‌ها نباید از اقدامات سیاسی متاثر شود. برخی دولت‌ها با ورود خود حتی مدیران را تا حد بخشدار نیز عوض کرده‌اند و در نهایت این تصمیمات، بیشترین ضربه و آسیب را به فرآیند توسعه کشور وارد کرده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به رویکرد خود در تعیین معاونین و رؤسای سازمان‌های وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: با وجود آنکه بسیاری از معاونان فعلی بخش راه این وزارتخانه را پیش از این به طور شخصی نمی‌شناختم، اما تلاش بر آن شد تخصص و تجربه حضور در این بخش‌ها ملاک اصلی تعیین معاونان باشد که خوشبختانه نتیجه خود را تا امروز نشان داده است. رؤسای سازمان‌های راهداری، بنادر و شرکت‌های ساخت و راه‌آهن و همچنین مدیرعامل ایران‌ایر از دل سازمان هایشان انتخاب شده‌اند و این موضوع مدیریت را برای آنها تسهیل کرده است.

آخوندی با بیان اینکه عرصه حمل و نقل یکی از گسترده‌ترین بخش‌های اقتصاد ایران است که نمی‌توان برای آن محدودیتی قائل شد، بیان کرد: آمارهای رسمی نشان می‌دهد در ایران نزدیک به ۳۰ میلیون نفر گواهینامه دارند و تعداد قابل توجهی خودروی شخصی نیز در حال تردد است. همه اینها نشان می‌دهد که مدیریت حمل و نقل باید به شکل تخصصی انجام شود تا مشکلاتی که پیش از این با آنها روبرو بودیم از بین برود.

وی خاطر نشان کرد: با تشکر از زحمات رییس سابق سازمان راهداری از رییس جدید این سازمان خواست که با رعایت اصل دسترسی آزاد به اطلاعات و تسهیل اموری که برای مردم اهمیت دارد، شرایط خدمت‌رسانی را در این سازمان بسیار مهم مهم فراهم کند.