حال سوال این است که کسب نمره بالا در این آزمون، تا چه حد نیاز به دانش زبان داشته و رسیدن به این نمره چه مدت زمان خواهد برد. برای رسیدن به نمره مطلوب در این آزمون در حداقل زمان ممکن، دو نکته اساسی زیر را فراموش نکنید:

اولا تا زمانی که سطح زبان شما در حد متوسط (Intermediate) - معادل 5 آزمون آیلتس – نرسیده است، شروع به زدن تست ازمنابع آیلتس نکنید. این امر باعث می شود به زبان ساده، "تست های خود را بسوزانید" و تغییر محسوسی نیز در نتیجه نمره تان حس نخواهید کرد. بعد از چند ماه نیز، آز آنجاییکه نتیجه تلاش تان را نمی بینید، دچار یاس و ناامیدی شده و دست از خواندن خواهید کشید. اگر سطح زبانتان از این حد پایین تر است، می توانید به صورت خودآموز نیز با مطالعه مطالب و یا گوش کردن پادکست هایی مانند مطالب موجود در سایت آکادمی بیان برتر ، خود را به سطح مورد نظر برسانید. رسیدن از یک سطح مقدماتی تا این سطح، حداکثر 3 ماه زمان خواهد برد.

ثانیا پس از رسیدن به این سطح از انگلیسی عمومی (General English)، زمان خود را هدر ندهید و با شرکت در یک تک دورهآموزش تکنیک آیلتس تمام نکات و ریزه کاری های آزمون آیلتس را در مدت یک ماه و نیم آموزش ببینید. پس از اتمام دوره، حالا می توانید تست زنی را شروع کرده و با داشتن یک برنامه دقیق روزانه که تن پوش خودتان بوده و توسط اساتید آیلتس براساس نیازهای  شما طراحی شده است، هم روی تکنیک ها کار کرده و هم سطح زبان خودتان را بالا ببرید. تمام این فرآیند تا رسیدن به نمره 7 یک ماه و نیم تا دو ماه زمان خواهد برد.

بنابراین می بینید با یک برنامه ریزی دقیق و منسجم، با روزی 2 تا 3 ساعت مطالعه، حداکثر تا شش ماه می توانید از سطح مقدماتی، خودتان را به نمره 7 آیلتس برسانید. نمره ای که شاید کلید ورود شما به دانشگاهها و یا کشورهای دیگر خواهد بود.

نوشته شده توسط آکادمی زبان بیان برتر