به گزارش اکونا پرس،

رضا بهشتی مدیرکل روابط عمومی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مورد عملکرد این ستاد اظهار کرد: ستاد مبارزه با قاچاق کالا ارز توانسته رشد خوبی را در راستای وظایف خود کسب کند.

بهشتی ادامه داد: حدود ۲۴ دستگاه از سه قوا در حال مبارزه با قاچاق هستند که وظایف هر یک در این امر متفاوت است. ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز توانسته به وظایف خود به خوبی عمل کند.

وی با تاکید بر اینکه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در چهار سال گذشته به خوبی عمل کرده است، اضافه کرد: ستاد مذکور توانسته گام خوبی را در زمینه کاهش حجم قاچاق و همچنین افزایش میزان کشفیات بردارد.

مدیرکل روابط عمومی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیان کرد: ارزش کشفیات اقلام قاچاق در سال ۹۵؛ حدود ۲۹ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

بهشتی در تشریح مقایسه عملکرد این ستاد در ۱۱ ماه سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵، افزود: ارزش مضمون بالغ بر ۴۰ هزار و ۳۹۷ میلیارد ریال بوده است که در مقایسه با سال گذشته کشفیات حدود ۱۹ درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: اکنون حجم قاچاق حدود یک میلیون دلار تخمین زده شده است.

مدیرکل روابط عمومی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص پرونده‌های در دست تعزیرات حکومتی، بیان کرد: در ۱۱ ماهه سال ۹۶؛ حدود ۵۵ هزار و ۱۸۵ فقره پرونده مورد بررسی قرار گرفته است که از این میزان ۴۳ هزار پرونده در حالت مختومه قرار دارد.

بهشتی درباره ارزش پرونده‌های مختومه شده، گفت: ارزش پرونده‌های مختومه شده بالغ بر هزار و ۴۸۱ میلیارد تومان برآورد شده است که نسبت به سال گذشته ۱۷۶ درصد رشد داشته است. البته این مبلغ متناسب با ارزش محکومیت‌هاست که هنوز برخی از آنها به مرحله وصول نرسیده است.

به گفته وی؛ متاسفانه آمار دقیقی از میزان وصولی‌ها نداریم.

بهشتی ادامه داد: البته قانون دستگاه قضایی را مکلف کرده است که مستندات مربوط را در اختیار ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرار دهد که تا کنون اسناد کافی به دست ما نرسیده است.

وی گفت: مطابق تقسیم‌بندی‌های قانونی دستگاه قضایی باید در خصوص قاچاق کالا‌های پزشکی، اقلام ممنوعه و قاچاق سازمان یافته در صدد مبارزه بربیاید که در این بخش ضعیف عمل کرده است.