به گزارش اکونا پرس،

حمیدرضا دهقانی‌نیا معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا در مصاحبه‌ای که امروز با خبرگزاری مهر داشت، گفت:

    طبق قانون ساماندهی تجهیزات سیم‌کارت‌خور در کشور، موظف هستیم تمامی موارد از جمله تبلت‌ها را وارد طرح کرده و نسبت به اعمال قوانین طرح رجیستری اقدام کنیم. اما هنوز مکانیزم اجرا مشخص نشده است و به دنبال یافتن مکانیزم دقیق برای ورود این دستگاه‌ها به طرح رجیستری هستیم.

 

وی در ادامه با اشاره به روند اجرای این طرح در مورد تبلت‌ها گفت:

    ما در حال حاضر در بخش واردات این دستگاه‌ها در حال فعالیت هستیم تا بتوانیم روند قانونی آن را اصلاح کنیم و پس از آن به ثبت قانونی دستگاه‌ها می‌رسیم که قطعا این مورد اجرایی خواهد شد. یکی از مشکلاتی که ما با تبلت‌های واردشده داریم، این است که این تبلت‌ها با شارژر سه‌تیغه وارد کشور می‌شوند و به دلیل ساختار فنی موجود در کشور، این شارژرها می‌بایست دو تیغه شوند و متاسفانه اکثر برندهای معتبر از این قانون پیروی نمی‌کنند.

 

    البته اشکال به این برندها نیست و به صورت کلی از ابتدا تولید شارژرها به صورت سه‌تیغه بوده است. ما در حال حاضر با این مشکل مواجه هستیم و واردات رسمی این کالا به دلیل وجود این مشکل، دارای موانع زیادی است.

 

دهقانی‌نیا در ادامه با اشاره به روند قانونی‌کردن واردات تبلت و ثبت این دستگاه گفت:

    طبق قانون، روند این کار شروع شده و ما موظف به انجام آن هستیم و به دلیل اینکه تمامی تبلت‌های موجود در بازار سیم‌کارت‌خور هستند، می‌بایست همگی آنها مشمول طرح رجیستری شوند. ما در حال رفع موانع رجیستری تبلت هستیم ولی این اتفاق در سال آینده رخ خواهد داد که مشروط به تامین شرایط لازم خواهد بود.