به گزارش اکونا پرس،

خوش خلق در نشست با قائم مقام اجرایی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این مطلب اظهار کرد: ایران خودرو جهت کمک به شبکه برق سراسری و جلوگیری از قطع برق غیر قابل اجتناب، روزانه دو ساعت کاهش مصرف برق داشته که این اقدام در راستای مسئولیت های اجتماعی این شرکت قابل تقدیر است.

وی افزود: ایران خودرو به عنوان یکی از مشترکین بزرگ ما،  بیشترین سهم همکاری را در بحث صرفه جویی و کاهش مصرف برق در این بازه زمانی داشته است.

خوش خلق گفت: در مردادماه میزان مصرف برق افزایش چشمگیری داشت و در کل کشور رکورد بی سابقه 56 هزار و 532 مگاوات به ثبت رسید که این میزان بالاتر از ظرفیت تولید برق کشور بود.

در این نشست معاون خدمات فنی ایران خودرو گزارشی از اقدامات اخیر این شرکت در راستای کاهش مصرف انرژی و بار مصرف برق و تاثیر آن روی خطوط تولید ارایه کرد.

کیانوش پورمجیب گفت:‌ در این میان شرکت ایران خودرو در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی خود و یاری رساندن به شهروندان، تولید و تزریق حدود 64 مگاوات ساعت برق از طریق نیروگاه اضطراری را از ابتدای تیر ماه به مدت 8 ساعت به صورت روزانه در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان این که با دستور مدیرعامل ارشد گروه ارزیابی و ممیزی وضعیت مصرف انرژی و رفع مغایرت های در کوتاه ترین زمان صورت گرفت، افزود: با این اقدام علاوه بر کاهش سطح مصرف در روزهای تعطیل به میزان 4 مگاوات، با همکاری سالن های تولیدی و غیرتولیدی مصرف انرژی روندی کاهشی یافت.

پورمجیب با اشاره به کاهش مصرف برق به صورت روزانه از ابتدای مرداد در سالن های تولیدی ایران خودرو گفت: اقدامات شایسته کارکنان خطوط تولیدی موجب شد بدون این که تاثیری در فرآیند تولید رخ دهد، میزان مصرف برق از ابتدای مردادماه از 52 مگاوات به حدود 15 مگاوات کاهش یابد و به این ترتیب از قطعی برق 37 هزار خانواده در هر روز جلوگیری شود.

 گفتنی است طی  قرارداد اخیری که با شرکت برق منطقه ای تهران بسته شده، نیروگاه برق شرکت ایران خودرو از تاریخ اول تیر ماه  تا پانزدهم شهریور ماه سال جاری تولید برق کرده و سپس این برق را به شرکت برق منطقه ای تهران می فروشد.