به گزارش اکونا پرس،

به نقل از ایسنا ،علی خرابلو اظهار کرد: میراث فرهنگی جهت کمک به جذب و توسعه گردشگری منطقه آزاد ماکو در کنار مرمت آثار تاریخی به مقوله احیای بافت تاریخی ماکو و ساماندهی آن مبادرت کرده که در همین راستا مبلغ یکصد میلیون تومان از محل اعتبارات ملی جهت مطالعه و تدوین ضوابط بافت تاریخی ماکو جذب و پس از پیمان سپاری توسط شرکت مشاوری توانا انجام یافت که اخیرا نیز به دستگاه های متولی ابلاغ شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ماکو خاطر نشان کرد: همچنین در جهت ساماندهی محور گردشگری بافت تاریخی مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات متوازن جذب و هم اکنون توسط پیمانکار تحت نظارت میراث فرهنگی اجرا می شود.

وی، جداره سازی، کف سازی و اصلاح پارک خنجرخان، مرمت و بندکشی دیوار روبروی پارک، کمک به مرمت و جداره سازی واحدهای کسبه مسیر دست چپ و راست پارک تا مسجد جامع، اصلاح دوار محوطه مسجد جامع و نیز مرمت پنجره های آن، اصلاح جداره دیوار چسبیده به محوطه بنای شیرخورشید و نیز تلاش برای باز نمودن فضای منظری فضای موجود روبروی آتش نشانی را از اهم فعالیت های ساماندهی، بهسازی و جداره سازی مسیرگردشگری بافت عنوان کرد.

خرابلو افزود: در این راستا ضمن هماهنگی لازم با دستگاه های متولی شهرستان خصوصا شهرداری از همشهریان عزیز انتظار داریم دست خادمان خود در میراث فرهنگی را بگیرند و در احیای بافت قدیم ما را یاری کنند.

وی قدم نخست را فعلا مشارکت کسبه مجاور مسجدجامع بیان و تصریح کرد: امیدواریم مردم این محدوده از فرصت بدست آمده نهایت استفاده مثبت را ببرند.