به گزارش اکونا پرس،

به نقل از ایرنا ،«پروین نباتی» افزود: از یازدهم اردیبهشت امسال بررسی ثبت سفارش های کاغذهای روزنامه، چاپ، تحریر، مکانیکی حجیم شده (بالکی) و LWC (نوعی کاغذ پوشش دار سبک در مجلات، کاتالوگ ها، لاورقی ها و چاپ تجاری) از نظر پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز و تایید آنها، به دفتر صنایع شیمیایی و سلولزی وزارت صنعت محول شد.
وی افزود: با هماهنگی بخش های نظارتی مرتبط وزارتخانه و انجمن ها و تشکل های صنعتی و وارداتی مربوطه، محدوده قیمت این کاغذها تعیین و مبنای تایید یا رد ثبت سفارش های دریافتی در دستور کار این دفتر قرار گرفت.
وی بیان داشت: تا تاریخ دهم مردادماه در مجموع 852 فقره ثبت سفارش برای این نوع کاغذها به وزن 389 هزار تن و ارزش 289 میلیون دلار از دفتر صنایع شیمیایی و سلولزی وزارتخانه برای برخورداری از مابه التفاوت نرخ ارز تایید و برای انجام سایر مراحل اداری کار از جمله تخصیص و تامین ارز به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ارسال شد.
نباتی خاطرنشان کرد: درخواست های زیادی افزون بر چند صد فقره به دلیل قیمت های زیاد و غیرمتعارف و همچنین اظهار سایر کاغذها در تعرفه کاغذهای مورد اشاره در سیستم ابطال شد. 
وی یادآور شد: میانگین قیمت های ثبت سفارش های کاغذهای تایید شده از سوی این دفتر 11 درصد نسبت به میانگین قیمت کاغذهای وارداتی پارسال کاهش قیمت داشته و صرفه جویی ارزی حاصل از آن برای کشور افزون بر 100 میلیون دلار بوده است. 
مدیرکل دفتر صنایع شیمیایی و سلولزی وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: بدیهی است ثبت سفارش های تایید شده با توجه به امکانات ارزی کشور و اولویت کالاهای ضروری و حساس بتدریج در حال تخصیص ارز است و با همکاری بانک مرکزی شاهد ورود سریعتر این کاغذها به کشور خواهیم بود.