به گزارش اکونا پرس،

 به نقل از رویترز، روز دوشنبه با افزایش تولید نفت اوپک و آمریکا، نگرانی‌ از تحریم‌های آمریکا بر علیه صادرات نفت ایران که از ماه نوامبر اجرایی می‌شود، کم‌رنگ شد و قیمت‌های نفت افت کرد.

شاخص بین‌المللی قیمت نفت خام، برنت، با ۲۱ سنت یا ۰.۳ درصد کاهش، در ساعت ۱۰:۰۵ به وقت تهران، در هر بشکه ۷۷.۴۳ دلار معامله شد.

هر بشکه نفت خام تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۱۸ سنت یا ۰.۳ درصد ارزان شد و به ۶۹.۶۲ دلار رسید.

طبق بررسی رویترز، تولید نفت خام اوپک، ۲۲۰ هزار بشکه در روز بین ماه‌های جولای تا آگوست افزایش یافت تا به بالاترین میزان خود در سال ۲۰۱۸، یعنی ۳۲.۷۹ میلیون بشکه در روز برسد.

در همین حال، طبق اعلام شرکت خدمات انرژی بیکر هیوگز، حفاران آمریکایی هم برای اولین بار در ۳ هفته اخیر، ۲ حلقه چاه به تعداد چاه‌های فعال این کشور افزودند تا در کل ۸۶۲ حلقه چاه مشغول استخراج نفت در این کشور باشند.

افزایش تعداد چاه‌های فعال از اواسط ۲۰۱۶ تا کنون، باعث رشد بیش از ۳۰ درصدی تولید نفت خام آمریکا شده است که در حال حاضر ۱۱ میلیون بشکه در روز است.

ادوارد بل، تحلیل‌گر کالا در بانک ان‌بی‌دی امارات در دوبی، می‌گوید: تولید نفت ایران هم نشانه‌هایی از کاهش را بروز داد و ماه گذشته ۱۵۰ هزار بشکه در روز افت کرد؛ این درحالی است که واردکنندگان نفت ایران کم کم واردات خود را کاهش می‌دهند.

از سوی دیگر، با تهدید ترامپ برای وضع تعرفه‌های جدید بر ۲۰۰ میلیارد دلار از کالاهای چینی، نگرانی‌ها از تشدید جنگ تجاری و کاهش رشد اقتصاد جهان و در نتیجه افت تقاضا برای نفت، بالا گرفته است.

اما تحلیل‌گر اوآندا، اینس، می‌گوید: هنوز معلوم نیست که تعرفه بر ۲۰۰ میلیارد از کالاهای چینی بتواند باعث افت شدید قیمت‌های نفت شود، چراکه گاه و بی‌گاه با اختلال در عرضه نفت روبرو می‌شویم.