به گزارش اکونا پرس،

صادق نجفی با بیان این مطلب افزود: حدود 84 هزار واحد صنعتی دارای از وزارت صنعت، معدن و کشور پروانه بهره برداری دریافت کرده اند که بیش از 40 هزار واحد در شهرکها ونواحی صنعتی سراسر کشور مستقر هستند.

وی همچنین ادامه داد: 966 شهرک وناحیه صنعتی مصوب در سراسر کشور وجود دارد که 860 شهرک وناحیه صنعتی به مرحله بهره برداری رسیده است. همچنین 99 شهرک بخش خصوصی در کشور وجود دارد.

نجفی با بیان اینکه 75 درصد از صنایع در شهرکهای خصوصی، دولتی و نواحی ویژه اقتصادی مستقر است، گفت: 46 درصد از اشتعال کشور را صنایع کوچک و متوسط شامل 1.8 میلیون نفر به خود اختصاص داده اند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با اشاره به اینکه 17 درصد از ارزش افزوده کشور بر عهده صنایع کوچک و متوسط است، تصریح کرد: با همکاری و هماهنگی نمایندگان مجلس شورای اسلامی خیلی از مشکلات حوزه تولید مرتفع می شود.

نجفی با تأکید بر موضوع آموزش، اضافه کرد: 8 هزار و 400 نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی را در قالب طرح کارورزی در صنایع کوچک و متوسط در حال آموزش و کسب مهارت هستند.

وی با اعلام اینکه برای موضوع وGIZ توانمندسازی واحدهای صنعتی، تعداد 50 نفر را به کشور آلمان اعزام کردیم که آموزش ببینند، گفت: در حال راه اندازی مراکز مبادله ای با کشورهای مانند کره جنوبی، اتریش، آلمان و ترکیه هستیم و در این راستا تفاهم نامه هایی به امضا رساندیم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بر لزوم حمایت مجلس شورای اسلامی از حوزه تولید در شرایط کنونی تأکید کرد.

همچنین معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در این نشست با اشاره به برخی آمارهای عملکردی این سازمان، گفت: یک هزار و 94 واحد صنعتی صادراتی در شهرکها و نواحی صنعتی به میزان صادرات 3.4 میلیارد دلار داریم.

 

مقیمی : راه اندازی مجدد بیش از 5هزارواحد صنعتی

فرشاد مقیمی با بیان اینکه 74 هزار و 824 قرارداد حق بهره برداری زمین به مساحت 34 هزار و 491 هکتار در شهرکها و نواحی صنعتی داشتیم، گفت: 5 هزار و 466 واحد صنعتی به بهره برداری رسیده غیرفعال با اشتغال 90 هزار و 336 نفر راه اندازی مجدد شده است.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با یادآوری اینکه کمپین چرخه را بچرخانیم در راستای حمایت و ترویج کالای ایرانی بوده است، تصریح کرد: 204 سرمایه گذار خارجی در شهرکها و نواحی صنعتی مشغول به کار هستند.

مقیمی گفت: 60 کنسرسیوم صادراتی درحوزه های صنایع غذایی،خشکبار،محصولات پلاستیکی، سنگ،پوشاک و کفش با 76 میلیون دلار صادرات راه اندازی شده است.

وی همچنین بیان کرد: 430 خوشه صنعتی شناسایی شده است، امکان سنجی 169 خوشه انجام شده است،92 خوشه خاتمه یافته است. از سوی دیگر تعداد اشتغال در خوشه های صنعتی مورد حمایت 25 درصد افزایش داشته است.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران اضافه کرد: 28 هزار و 300 دوره آموزشی به صورت حضوری و الکترونیکی برای 730 هزار نفر برگزار کردیم.

 

اکبریان : مجلس آماده همکاری با حوزه تولید

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم تأمین زیرساختهای مورد نیاز در شهرکهای صنعتی ، افزود: زمانی اشتغال منوط به اشتغال اداری بوده، کم کم به سمت صنعت آمده و اکنون به حوزه های خدمات و گردشگری رسیده است.

عزیز اکبریان با بیان اینکه صنعت باید به سمت مکانیزه شدن و آلایندگی کمتر برود، گفت: مجلس با تمام ظرفیت خود آماده همکاری با حوزه تولید است.

گفتنی است که نشست هم اندیشی صادق نجفی، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در محل این سازمان برگزار شد.

در این نشست تولیدکنندگان نیز حضور داشتند و به بیان مهمترین مسایل و مشکلات فراروی خود پرداختند.تامین مواد اولیه، نرخ بالای تسهیلات بانکی و موضوع ارزش افزوده از جمله نکات مورد اشاره فعالان حوزه تولید در این نشست بود.