به گزارش اکونا پرس،

داود شهرکی افزود: مطابق دستور العمل وزارت صنعت، معدن و تجارت، بمنظور کنترل بازار و جلوگیری از نوسانات قیمت ها و پیشگیری از کمبودهای احتمالی ناشی این طرح فراگیر شده و عدم ثبت موجودی کالاهای اساسی در سامانه جامع انبارها به منزله احتکار محسوب می شود.

وی خاطر نشان کرد: کلیه فعالان بخش بازار باید نسبت به ثبت موجودی کالاهای خود بطور مرتب در سامانه جامع انبارها بصورت دقیق و به روز اقدام نمایند تا با دستورالعمل جدید دچار مشکل نشوند.

وی با بیان اینکه تا کنون بیش از 1600 انبار در سامانه جامع انبارهای استان ثبت شده است، افزود: در طی یک ماه گذشته 10انبار کالا به ارزش حدود 13 میلیارد ریال بدلیل تخلفات احتکار وعدم اعلام انبار و موجودی کالا کشف شده و پرونده متخلفین تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

در این انبارها انواع لوازم خانگی از قبیل پکیج، کولر، بخاری و انواع مواد غذایی از قبیل شکر، برنج،رب، تن ماهی و لوازم بهداشتی مانند پوشک و انواع موتورسیکلت و لاستیک خودر کشف شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی از هم استانی های عزیز خواست در صورت مشاهده هرگونه انبار مشکوک به نگهداری کالا و احتکار را از طریق تماس با سامانه 124 به ستاد خبری سازمان گزارش دهند تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.