به گزارش اکونا پرس،

صبح امروز وزیر صنعت در مجمع ایمیدرو با اشاره به اهمیت جذب سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی گفت: مدیریت مهمترین اصل برای جذب سرمایه‌گذاری و مشارکت در مناطق محروم و کمتر سلطه یافته است و این مساله ربطی به میزان اکتشافات ندارد.

شریعتمداری ادامه داد: کشور ما در زمینه اکتشاف وضعیت خوبی دارد. فولاد مکران یکی از همین منابع خدادادی است که در سال 95 راه‌اندازی و در آن سرمایه‌گذاری زیادی صورت گرفته است.

وزیر صنعت گفت: در حوزه معدنی ارزش افزوده کم است. اما در صنایع معدنی این رقم بالاتر می‌رود. بر همین اساس این صنعت باید در پیشانی اقتصاد مقاومتی قرار بگیرد. ما نیز در این صنعت پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم و دارایی‌های ایمیدرو افزایش یافته است، البته دولت و سازمان‌های توسعه‌ای به دنبال این افزایش نیستند.

وی افزود: براساس نقشه راه 200 محدوده امیدبخش پیدا شده که اینها علاوه بر 400 محدوده قبلی است. ما این محدوده‌ها را فردا اعلام خواهیم کرد تا بخش خصوصی برای حضور در آنها پیشنهاد دهد.

وزیر صنعت به صادرات صنایع معدنی اشاره کرد و گفت: صادرات ما نیز افزایش داشته و به زودی در تولید 10 تن طلا رکوردزنی خواهیم کرد. ما در سال گذشته 9 هزار و 600 میلیارد تومان طرح معدنی اجرا کردیم و امیدواریم امسال این رقم به 11 هزار میلیارد تومان برسد.