به گزارش اکونا پرس،

سید محمود نوابی در این نامه نظارت بیشتر بر تخلفات صنفی را متضمن برخورد مؤثر و بازدارنده طبق قوانین و مقررات معمول و گزارش‌ اقدامات مربوط برای اقدام به مراجع ذیصلاح از جمله سازمان حمایت برشمرده است .

وی تصریح کرد: عرضه محصولات با نشان سیب سبز و با قیمت های بالاتر در قیاس با محصولات مشابه و یا تبلیغات خلاف واقع و اغواگرایانه مغایر با معیارها و ویژگی‌های مصوب از سوی برخی واحدهای تولیدی سودجو به منظور پوشش هزینه‌های سربار و غیرمتعارف که ناشی از ضعف مدیریت و فقدان بهره‌وری می باشد ،افزایش یافته است.

وی افزود: این در حالی است که در شرایط کنونی دولت با هدف حمایت از مصرف کنندگان و تنظیم بازار از افزایش غیر متعارف قیمت ها جلوگیری می نماید.

نوابی ادامه داد: فارغ از آسیب های جدی اجتماعی که می‌تواند اطمینان مصرف‌کنندگان را برای ترغیب به مصرف کالای تولید داخل تخریب نماید، رویه موصوف نحوه نظارت دستگاههای ناظر را در لایه‌های خاص و عام افکار عمومی مخدوش و ضمن ایجاد فضای رقابتی ناسالم در بازار، اجحاف در حق سایر واحدهای تولیدکننده را به همراه خواهد داشت.

وی در ادامه یاد آور شد: سازمان حمایت همانند قبل آمادگی همکاری در همه سطوح و در شرایط فعلی بویژه مشارکت در قالب گشت های مشترک را اعلام‌می‌کند.
رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان همچنین طی نامه ای به معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو نیز خواستار نظارت ویژه این سازمان بر مواد غذایی، بهداشتی و آرایشی با اولویت پیشگیری از عدم رعایت ضوابط و معیارهای پروانه های ساخت و بررسی موارد جدید مندرج از جمله دارای ویتامین D، امگا 3 سهم آن در کل محصول، 100% طبیعی و فاقد پالم مطابق با قوانین و مقررات شد.