به گزارش اکونا پرس،

محمد شریعتمداری در بازدید از واحدهای تولیدی شهرستان الیگودرز اظهار کرد: مشکل تمام واحدهای صنعتی کشور تهدیدات شرایط ارزی است.

وی اضافه کرد: با تصمیمات جدید کمیسیون سیاست گذاری ارزی دولت امیدواریم به تدریج این مشکلات حل شود و با سهولت بیشتری واحدهای تولیدی در منابع ارزی دسترسی پیدا کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: تمام تلاش ما تامین مواد مورد نیاز این واحدها از طریق آزاد کردن مواد معطل شده در گمرک است.

شریعتمداری بیان کرد: به دنبال این هستیم شرایطی فراهم کنیم که مواد مورد نیاز واحدهای تولیدی بیش از پیش فراهم شوند و در داخل کشور نیز با برداشتن سقف معاملات در بورس در حوزه فولاد این شرایط فراهم شده تا به صورت رقابتی مواد اولیه در اختیار تمام واحدهای فولاد قرار گیرد و هیچ رانتی در خط تولید آن از ابتدا تا انتها وجود نداشته باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: البته در انتها نیز محصولات مورد نیاز مردم با قیمت‌گذاری تثبیتی مورد کنترل نهادهای نظارتی قرار خواهد گرفت و شرایط مطلوب‌تری در حوزه تولید و توزیع محصولات فولادی در آینده‌ای نه چندان دور شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: برخی از واحدهای تولیدی حوزه‌های پتروشیمی گلایه‌هایی دارد که با برداشتن سقف معامله در بورس شاید بتوان به روان تر شدن بازار و به تامین مواد اولیه کمک خواهیم کرد.

شریعتمداری با اشاره به بازدید از واحدهای تولیدی شهرستان الیگودرز گفت: در واحد پرند شیمی می‌توان با تامین منابع ارزی و صادرات به صورت آزاد مشکل آن را حل کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: برخی دیگر از واحدها خوراک خود را بدون هیچ یارانه‌ای دریافت می‌کنند که می‌خواهند محصول‌شان را نیز به صورت آزاد به بازار عرضه کنند. طبق قانون ۲۰ درصد صادرات پتروشیمی و صنایع فلزی می‌تواند شامل صادرات محصولات غیر پتروشیمی شوند.

وی سرمایه در گردش را مشکل عمومی تمامی واحدها عنوان کرد و گفت: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد بهبود این وضعیت باشیم.