به گزارش اکونا پرس،

جداول آماری گمرک ایران نشان می دهد، آمریکا در بین یکصد کشور عمده مقصد کالاهای صادراتی ایران جای گرفته و در پنج ماه امسال یک هزار و 487 تن کالا به آمریکا صادر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال 60.8 درصد افزایش داشت. 
برابر آمار گمرک، تراز تجاری ایران و آمریکا در پنج ماه نخست امسال مثبت 3.8 میلیون دلار شد، در حالیکه تراز تجاری پنج ماهه نخست پارسال منفی 21.6 میلیون دلار بود.
ماست، زرشک، زعفران، خاویار، گلیم، گبه و مغز پسته جزو اقلام صادراتی به این کشور است، علاوه براین واردات از این کشور در دوره این گزارش نیز کاهش داشت. 
برپایه آمار گمرک ایران، ارزش کالاهای وارداتی و اقلام مصرفی از آمریکا در مدت این گزارش به ارزش 41 میلیون و 275 هزار و 471 دلار بود. 
عمده اقلام وارداتی از این کشور، کالاهایی از قبیل تخم سبزیجات برای کشت، مکمل غذایی، افزودنی های خوراک آماده دام و طیور، کودهای معدنی یا شیمیایی، دستگاه آندوسکوپی، پروتزهای دندان و دیگر وسایل پزشکی دیده می شود. 
مطابق آخرین آمارهای گمرک، میزان واردات از آمریکا در پنج ماه امسال، تا پایان مردادماه 12 هزار و 980 تن بود که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 18.5 درصد کم شده است. 
بررسی میزان واردات و صادرات کالا بین ایران و ایالات متحده آمریکا با در نظر گرفتن صادرات 45 هزار و 110 دلاری و واردات 41 هزار و 275 دلاری به این ترتیب تراز تجاری ایران با آمریکا حدود 3.8 میلیون دلار مثبت بوده است. 
مطابق آمار گمرک در پنج ماهه نخست پارسال 32 میلیون و 722 هزار دلار کالا به آمریکا صادر و 54 میلیون و 413 هزار دلار کالا از این کشور وارد ایران شد.