به گزارش اکونا پرس،

عزیز اکبریان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اعلام خبری مبنی بر استعفای شریعتمداری، گفت: موضوعی که دولت به صورت قطعی به مجلس اعلام کرده این بوده که تصمیم دارد تغییراتی در کابینه از جمله در وزارت صنعت، معدن و تجارت و برخی وزارتخانه های دیگر اعمال کند و قرار است برای دو وزارتخانه ای که با سرپرست اداره می شود، وزیر معرفی کند.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، افزود: زمانی که قرار است این تغییرات در هفته آینده اعمال و تغییراتی در وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گیرد استیضاح شریعتمداری جایگاه خود را از دست می دهد.

وی با بیان اینکه مجلس منتظر اعلام تصمیم دولت در هفته آینده است و اگر دولت تصمیم خود را اعلام نکند، استیضاح به قوت خود باقی می ماند، ادامه داد: اطلاع نداریم که چه کسی قرار است جایگزین شریعتمداری در وزارت صنعت، معدن و تجارت شود اما از شریعتمداری در یکی از وزارتخانه ها، سازمان ها یا به عنوان معاون رییس جمهور استفاده می شود.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: اگر دولت هفته آینده اصلاحات و تغییرات خود را انجام ندهد استیضاح شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در مجلس اعلام وصول می شود.

وی با بیان اینکه مجلس با دولت همکاری لازم را داشته و دارد، افزود: ممکن است دولت برخی وزرا را جابجا کرده و به وزارتخانه دیگر منتقل و یا برخی را بازنشسته کند، بنابراین در شرایط کنونی که دولت تصمیم های لازم را اخذ کرده کشور به هماهنگی سه قوه نیاز دارد.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مجلس نشان داده که در عرصه های مختلف به دولت کمک و در این تغییرات نیز با دولت همکاری می کند، لذا امیدوارم دولت نیز به وعده هایی که به مجلس داده عمل کند.