به گزارش اکونا پرس،

رضا الهیاری با اشاره به فراهم شدن زیر ساخت ها در زمین پیش بینی شده جهت اجرای طرح گفت: عقد قرارداد جدید ماشین ­آلات از نیمه دوم سال جاری با حدود ۱۰ میلیون یورو و اشتغال زایی ۱۲۰ نفر شروع و بر اساس برنامه طی مدت ۱۸ ماه به پایان می رسد.

وی با بیان اهمیت تولید داخلی تایر به عنوان کالای مصرفی در صنعت تولید خودرو و نیز ناوگان حمل و نقل جاده ای کشور تصریح کرد: قرار است در کارخانه آریا تایر هامون در شهرستان زابل علاوه بر تایرهای فوق سنگین، تایر سواری PCR و تایرهای کامیونی – اتوبوسی TBR در مجموع با ظرفیت ۵۰هزار تن در سال به تولید برسد.

الهیاری افزود: از جمله اقدامات در اجرایی شدن طرح تولید تایرهای سبک و سنگین میتوان به انعقاد قراردادEPC+F با شرکت سابیر و انجام عملیات زیر ساختی اولیه و ارزیابی کیفی ۲۸ شرکت و اتمام فونداسیون بچینگ اشاره کرد.

صنعت تایر بخش مهمی از قطعات اصلی زنجیره تامین صنعت خودرو است که با در اختیار داشتن حدود ۱۵۰۰۰ اشتغال مستقیم و تولید سالیانه نزدیک به ۸۰۰میلیون دلار ،‌نقش شایان قابل توجهی در رشد تولید ناخالص داخلی را دارا است . کارخانه آریا تایر هامون به علت واقع شدن در منطقه کمتر برخوردار سیستان و بلوچستان با سرمایه­ گذاری صددرصدی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در دست احداث است.