به گزارش اکونا پرس،

به نقل از ایلنا،  اعتراض صنفی دها نفر از کارکنان دفاتر سهام عدالت کشور از صبح امروز (سه‌شنبه ۳مهرماه) مقابل ساختمان سازمان خصوصی‌سازی وارد سومین روز شد.

حدود ۸۰ نفر از کارکنان دفاتر سهام عدالت که تحت مدیریت سازمان خصوصی‌سازی در دفاتر استانی کشور فعالیت دارند، از روز یکشنبه (یکم مهر ماه) تاکنون در اعتراض به مشخص نبودن وضعیت شغلی و دریافت نکردن حقوق طی ۴۲ ماه گذشته دست از کار کشیده‌ و به تهران سفر کرده‌اند.

معترضان با وجود اینکه طی روزهای گذشته؛ شب‌ها را در خیابان سپری کرده‌اند، پایان اعتراض خود را به دریافت معوقات مزدی‌شان منوط کرده‌اند.

از قرار معلوم در ۳۵۳ دفاتر شرکت‌های تعاونی سهام عدالت حدود ۱۵۰۰ نفر مشغول کارند که جدا از مطالبات مزدی دلیل دیگر اعتراض آنها، مربوط به پرداخت نشدن حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی است که مشکلات زیادی برای کارگران ایجاد کرده است.

به نقل از کارکنان دفاتر شرکت‌های تعاونی سهام عدالت گفته می‌شود که تا این لحظه از جانب مدیریت شرکت سهام عدالت و مسئولان سازمان خصوصی‌سازی پاسخ مشخصی به خواسته‌های آنان داده نشده، درنتیجه اعتراض صنفی کارگران استمرار پیدا کرده است.

به ادعای کارگران، همه مسئولان به ویژه مسئولان وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان خصوصی‌سازی از موضوع اعتراض کارکنان دفاتر شرکت‌های تعاونی سهام عدالت باخبرند اما هیچ توجهی به مطالبات آنها ندارند.

همچنین به نقل از آنها گفته می‌شود، بخش دیگری از اعتراضات درباره اختصاص ۲۵ میلیارد تومان بودجه از سوی هیات وزیران برای جبران خدمات کارکنان شرکت‌های تعاونی شهرستانی سهام عدالت است.

به گفته آنها، با بودجه اختصاص یافته به مجموع ۳۵۳ دفتر سهام عدالت حدود ۷۰ میلیون تومان پول بابت بدهی مطالبات کارکنان تعلق می‌گیرد که این میزان پول کفاف مطالبات حتی یکی از کارکنان این دفاتر را نمی‌دهد.

معترضان با بیان اینکه با یک حساب سر انگشتی با این میزان پول به هر کارمند حدود ۱۰ میلیون تومان بابت ۴۲ ماه مطالبات معوقه تعلق می‌گیرد، افزودند: هر یک از کارکنان سهام عدالت حدود ۱۷۰ تا ۱۸۰ میلیون از سازمان خصوصی‌سازی بابت معوقات مزدی و بیمه‌ای طلبکارند. جدا از اینکه برخی دفاتر به صورت اجاره‌ای بوده و هزینه‌های جاری و اجاره دفاتر هم از جیب برخی کارکنان پرداخت شده است.