به گزارش اکونا پرس،

به نقل از گمرک شهید رجایی؛ علیرضا دشتانی مدیرکل گمرک شهید رجایی بندر عباس با بیان اینکه تشریفات گمرکی ۱۵۰ کانتینر لاستیک کامیونی و اتوبوسی در حال انجام است، اظهار کرد: گمرک شهید رجایی بندر عباس برای ترخیص کالا‌های اساسی و ضروری به صورت ۲۴ ساعته خدمات ارائه می‌کند که در شرایط کنونی انجام تشریفات ترخیص انواع لاستیک نیز به صورت ۲۴ ساعته به این خدمات افزوده شده است.

وی افزود: تعداد ۶۰ کانتینر انواع لاستیک خودرو‌های سنگین با تعرفه ۵ درصدی از گمرک شهید رجایی بندرعباس ترخیص و روز گذشته بارگیری شد و عملیات گمرکی ترخیص ۱۵۰ کانتینر لاستیک خودرو‌های سبک و سنگین دیگر نیز در حال انجام است و طی امروز و فردا بارگیری می‌شود.

 

ناظر گمرکات استان هرمزگان با اشاره به کاهش تعرفه واردات لاستیک خوودرو‌های سنگین و اتوبوسی از ۲۶ درصد به ۵ درصد از سوی هیئت وزیران، اظهار کرد: واردکنندگان لاستیک در حال ترخیص و بارگیری محموله‌های خود هستند تا در سریع‌ترین زمان ممکن این کالا‌ها در کشور توزیع شود.

دشتانی ادامه داد: ترخیص نسیه و درصدی از تسهیلات گمرک به واردکنندگان کالا‌های اساسی و ضروری و مواد اولیه واحد‌های تولیدی است که به فرآیند ترخیص این کالا‌ها تسریع بخشیده است.

مدیرکل گمرک شهید رجایی گفت: همه محموله‌های لاستیک سبک و سنگین که روز گذشته و امروز ترخیص شدند از ارز دولتی استفاده کرده و مشمول ۵ درصد تعرفه شده اند و به زودی در بازار توزیع خواهند شد.