مهرداد بائوج لاهوتی در گفت‌وگو با اکوناپرس با اشاره به اینکه با توجه به وضعیت نابسامان امنیتی کشورهای اطراف، ایران امن‌ترین کشور برای آن‌ها به‌منظور تفریح، گردشگری و حتی زندگی به شمار می‌آید، گفت: از آنجا که کشورهای  اطراف ایران همچون  ترکیه و بسیاری از کشورهای اروپایی حوادث تروریستی بسیاری را در یک سال اخیر تجربه کرده‌اند و این موضوع بر گردشگری آن‌ها خلل وارد کرده، بهترین فرصت برای جذب گردشگر به ایران فراهم شده است، ضمن آنکه افت سفر عراقی‌ها نیز به ایران چشمگیر نبوده چراکه این کاهش بیشتر  تحت تاثیرماه محرم است و هر سال تجربه می‌شود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با توجه به کاهش ارزش پول ملی ایران باب حضور گردشگر در کشور بیش از گذشته باز شده است به همین دلیل مسئولان باید از این فرصت نهایت استفاده را ببرند.

بائوج لاهوتی همچنین تاکید کرد: ایران بهترین مکان گردشگری برای عراقی‌ها و گردشگران دیگر کشورها به دلیل امنیت و ارزانی است به همین دلیل مسئولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری باید بستر افزایش ورود گردشگر را در این شرایط نامناسب اقتصادی فراهم کنند.

عضو هیات رئیسه فراکسیون میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مجلس با یادآوری اینکه ایران جزو 10 کشور برتر دنیا به لحاظ داشتن جاذبه گردشگری و تاریخی و 5 کشور برتر دنیا به لحاظ تنوع گیاهی و جانوری است، اظهارکرد: آژانس‌های مسافرتی که به بردن مسافر از ایران به خارج مبادرت می‌‎ورزند باید در راستای ورود گردشگر به ایران نیز تلاش کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تبلیغات حرف نخست را درشرایط فعلی برای جذب گردشگر می‌زند، گفت: معرفی کردن نرخ‎‌های پایین ایران نسبت به کشورهای دیگر ازجمله اقدامات مهم برای جذب گردشگر است که نباید از کنار آن به راحتی گذشت.