به گزارش اکونا پرس،

بازارهای آسیایی شروع ساعات معاملاتی امروز را با روند نوسانی آغاز کردند در حالی که شاخص دلار در مقایسه با دیگر همتایان خود روند نزولی را در پیش گرفت.

بازارهای ژاپن پس از پشت سر گذاشتن چهار روز در روند نزولی، معاملات امروز را در مدار مثبت آغاز کردند در حالی که بازارهای چین هم وارد فاز مثبت شاخص ها شدند.

بورس هنگ کنگ همراه با همتای کره جنوبی خود، معاملات امروز را با نوسان منفی آغاز کرد.

اما در بازار آمریکا، افت قیمت مواد اولیه موجب کاهش شاخص اس اند پی در آخرین ساعات معاملاتی دیروز شد. افت میزان سوددهی این صنعت در بازار سهام آمریکا و افت قیمت سهام شرکت ها تکنولوژی در بازار این کشور به سومین روز مداوم رسید.

در سوی دیگر بازار، افت شاخص دلار به دلیل صحبت های ترامپ در خصوص بانک مرکزی این کشور در ساعات ابتدایی معاملات امروز اتفاق افتاد. دونالد ترامپ دیروز در اظهاراتی بیان داشت: به نظر می رسد بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ بهره زیاده روی می کند.

به این ترتیب، از اواخر شب گذشته بازده اسناد خزانه ‌بلند مدت آمریکا روندی نزولی را تجربه کرد و همین امر به تضعیف دلار این کشور در برابر ارزهای مطرح جهان منجر شد. این روند در معاملات امروز نیز تداوم یافت.

در این میان امروز گزارش‌های مهمی در تقویم اقتصادی به چشم می‌خورد و همین امر نیز منجر به افزایش سطح احتیاط در میان معامله‌گران بازار ارز شده است. در ساعات پایانی معاملات امروز، گزارش ماهانه تولید ناخالص داخلی بریتانیا و همچنین تولیدات صنعتی این کشور در ماه آگوست منتشر می شود.

در بازارهای آسیایی، شاخص تاپیکس ژاپن رشد 0.3 درصدی داشت و بورس هنگ کنگ با رشد 0.4 درصدی شاخص اصلی همراه شد.

این در حالی است که، در بازارهای آسیایی، شاخص شانگهای چین افت 0.2درصدی را از آن خود کرد. کاسپی کره جنوبی نیز یک درصد منفی شد .