به گزارش اکونا پرس،

محمد شریعتمداری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا درباره اینکه در سال گذشته شاهد اعتراضاتی از سوی کارگران شاغل در بخش‌های مختلف صنعتی بوده‌ایم. آیا در سال جاری برای رفع این مشکلات برنامه‌ای دارید یا خیر، گفت: کشور ما دارای ۸۵ هزار واحد صنعتی کوچک و بزرگ است و مانند ۸۰ میلیون ایرانی که ممکن است دچار امراضی شوند که بعداز مراجعه به دکتر بهبود پیدا می‌کنند، این واحدها نیز دچار مشکلاتی هستند که باید مرتفع شوند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: برخی از واحدهای صنعتی دچار مشکلات و فزار و فرودهایی هستند برای همین قانون‌گذار یک کمیسیون به نام کمیسیون رفع موانع تولید به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت در استان‌ها  پیش‌بینی کرده است.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: این کمیسیون در سال‌های قبل دارای اختیارات کافی نبود اما با توجه به مصوبات اخیر مجلس شورای اسلامی و قانون بودجه سال ۹۷ این کمیسیون که در استان‌ها وجود دارد اختیاراتی پیدا کرده است.

وی ادامه داد: بسیاری از مشکلات این بنگاه‌ها سرمایه در گردش است و یا سرمایه‌گذاری توسعه بانکی است که در سال جاری به این موارد رسیدگی خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که با توجه به شعار سال و حمایت از تولید ملی، آیا وزارت صنعت و معدن طرح‌های تشویقی برای تولیدکنندگان داخلی دارد یا خیر، گفت: امسال ۳۲ هزار میلیارد برای بخش تولید در نظر گرفته شده است که یارانه سود تسهیلات اعطایی به واحدهای تولیدی برای نوسازی است. همچنین هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع در اختیار بنگاه‌ها برای صادرات قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: همانطور که می‌دانید تولید در دو بخش مصرف و صادرات است که بخش داخل آن با افزایش قدرت خرید مردم سروکار دارد و بخش خارجی آن صادرات است.

شریعتمداری گفت: مشوق‌ها و جوایزی در نظر گرفته‌ایم تا انشاءالله در سال جاری با همکاری نظام بانکی برای راه‌اندازی شبکه‌های اعتباری جهت خرید محصولات و همچنین فروش آنها اقدام کنیم. قطعا سال ۹۷ سال خوبی برای صنعت، معدن و تجارت است.