به گزارش اکونا پرس،

غلامرضا شرفی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، یکی از آثار و پیامدهای نوسانات موجود در بازار ارز را قاچاق سوخت عنوان کرد و گفت: طبق گزارش‌هایی که به دست بنده و برخی دیگر از نمایندگان مجلس رسیده، قاچاق سوخت طی ماه‌های اخیر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه نوسانات قیمت ارز موجب شده تا قاچاق سوخت و به‌خصوص بنزین افزایش قابل‌توجهی داشته باشد، اظهار داشت: این نوسانات و مابه‌التفاوت قیمت سوخت در داخل و خارج کشور موجب شده تا این امر برای دلالان و اسطه‌ها صرفه داشته باشد، به همین جهت شاهد افزایش قاچاق بنزین و گازوئیل هستیم.

نماینده مردم آبادان در مجلس با بیان اینکه همزمان با افزایش نرخ ارز و تثبیت یارانه‌های سوخت، قاچاق این محصولات به مرزهای غربی و شرقی افزایش یافته است، افزود: خرید مواد پایه از بورس انرژی و سوء‌استفاده از کُد محصول در سازمان استاندارد، قاچاق سوخت را تسهیل کرده است که باید چاره‌ای برای این مسئله از سوی دولت و مجلس اندیشیده شود.

شرفی اضافه کرد: قاچاق کالا به عنوان یکی از چالش‌های پیش‌روی نظام اقتصادی کشور قرار گفته است که قوای سه‌گانه باید برای از بین بردن این پدیده مذموم تلاش کنند و از هیچ اقدامی نیز فروگذار نکنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهایی که امروز منجر به قاچاق سوخت شده، سوء‌استفاده از عرضه محصولات شیمیایی با پایه تولید مواد سوختی در بورس انرژی است که باید این روش‌ها اصلاح شود.