به گزارش اکونا پرس،

رضا رحمانی ­­در مراسم روز ملی صادرات بیان کرد: اعتقاد جدی دارم که صادرات بخش مهمی برای کشور است. می‌دانم که نوسانات ارزی مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی افزود: در حال حاضر ۱۰ میلیارد دلار از واردات سال قبل تبدیل به تولید شده است و معتقدم اگر ثبات در تصمیم گیری ها لحاظ شود. یک فرصت طلایی برای صادرات فراهم است.

رحمانی اضافه کرد: بر همین اساس دوستان دیگر باید ­جمع بندی کنند و ما به کمک این جمع‌بندی‌ها و معاون اول رئیس­ جمهوری از فرصت‌ها استفاده کنیم.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت­ ­گفت: قانون بهبود مستمر کسب و کار می تواند تحول اساسی ایجاد کند، این در حالی است که امروز هم هنوز یک قانون مترقی است، البته با قانون بازنشستگی که تصویب و ابلاغ شده است، بسیاری از همکاران خوب مسئولیت را ترک خواهند کرد، این در حالی است که رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران نیز بازنشسته شده و جای خود را به افراد جدید بدهد؛ این در حالی است که میانگین سنی معاونان پایین خواهد آمد و جوانان نیز وارد گود خواهند شد.

به گفته رحمانی، تشکیل اتاق های فکر را در حوزه صنعت، معدن و بازرگانی در دستور کار قرار خواهم داد و این بستری برای حضور بخش خصوصی است، این در حالی است که هر تصمیمی بعد از عبور از اتاق فکر خواهد بود.