به گزارش اکونا پرس،

"همایون حائری" امروز در سی و سومین کنفرانس بین المللی برق در پژوهشگاه نیرو گفت: در مواجهه با ابر چالش‌ها، با نزدیک شدن به محدودیت‌ها، باید مسیرمان را تغییر دهیم، زیرا حرکت کردندر مسیر قبلی، نمی‌تواند مسئله ما را حل کند.
وی با بیان اینکه برای تغییر در این مسیرها 10 شاخص در نظر گرفته‌ایم، افزود: «میزان حمایت موثر از بخش خصوصی و جلب مشارکت آنها و میزان استفاده از توانایی ها و دارایی‌های موجود»، «تغییر آرایش بخش برق» و «انرژی تولیدشده بدون استفاده از سوخت فسیلی» از جمله شاخص‌های مهم در این زمینه است.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی به مدیریت تقاضا و مصرف برای تغییر مناسبات به عنوان یک راهکار منطق تغییر آرایش اشاره کرد و ادامه داد: تعاملات ثروت ساز با مسئولان، بازارسازی، مشارکت بخش خصوصی و خصوصی سازی، باز تعریف مناسبات برق با توسعه ملی و منطقه‌ای و فناوری‌های سازگار با نیازها می‌تواند در این زمینه کارساز باشد. 
وی اقتصاد کشور را متکی بر مواد اولیه دانست و گفت: با توجه به اینکه مواد اولیه را بدون تبدیل به محصول نهایی، به فروش می رسانیم، بهترین صادراتی که می تواند منافع ملی را محقق سازد، برق است.