صادق نجفی با بیان این مطلب افزود: تا پایان شهریورماه امسال در مجموع 42 هزار و 160 واحد در شهرکها و نواحی صنعتی مورد بهره برداری قرار گرفته که با توجه به اینکه میانگین اشتغال هر واحد کوچک و متوسط 20 نفر است با بهره برداری از این واحدها تاکنون زمینه اشتغال برای 854 هزار و 615 نفر فراهم شده است.

وی تعداد شهرک‌ها و نواحی صنعتی مصوب با احتساب مناطق ویژه اقتصادی تا پایان شهریور ماه امسال 978 فقره است که شامل 569 شهرک صنعتی و 409 ناحیه صنعتی می باشد.

وی با اعلام اینکه 807 شهرک و ناحیه صنعتی در حال بهره برداری در کشور وجود دارد، تصریح کرد: 497 مورد آن شهرک صنعتی و 311 مورد دیگر ناحیه صنعتی هستند.

نجفی با بیان اینکه 65 شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی در کشور داریم، گفت: تا پایان شهریورماه امسال 7 شهرک فناوری در کشور مصوب شده و 6 شهرک فناوری به بهره برداری رسیده است که این شهرکهای فناوری مورد بهره برداری در شهرهای مشهد، تبریز، ارومیه، همدان، فارس و اصفهان هستند.

معاون وزیر صمت همچنین با اشاره به پایان مطالعات دو شهرک فناوری قزوین و گیلان گفت: شهرک فناوری استان تهران نیز در حال طراحی مجدد است.

نجفی در بخش دیگری از این گفتگو با اعلام اینکه 6 شهرک صنعتی مستقر در مناطق آزاد تجاری در کشور وجود دارد، اضافه کرد: این شهرکها آبادان، آبادان2، خرمشهر، انزلی، ماکو و ماکوی2 هستند.همچنین 9 منطقه ویژه اقتصادی در کشور داریم.

وی با اشاره به فعالیت مراکز خدمات فناوری کسب و کار در کشور، گفت: 5 مرکز خدمات فناوری کسب و کار در دست ساخت است و 36 مرکز به بهره برداری رسیده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در ادامه بیان کرد: 2 مجتمع فناوری اطلاعات (IT) و خدمات نرم افزاری به بهره برداری رسیده در کشور داریم.