به گزارش اکونا پرس،

به نقل از ایرنا، «رضا رحمانی» روز سه شنبه در جمع فعالان بخش خصوصی در اتاق بازرگانی ایران افزود: من روی 2 مطلب اهتمام ویژه دارم؛ نخست توجه به انتصاب های جدید - که هفت نفر از همکاران ما بازنشسته می شوند – و دوم تشکیل اتاق های فکر و استفاده از اتاق های فکر موجود است. 
وی گفت: شورای گفت و گو یک اتاق فکر است و من به این اتاق فکر اعتقاد دارم؛ در زمان تصویب قانون تشکیل این شورا بسیار امیدوار بودیم که اثربخش باشد.
رحمانی اظهار داشت: اتاق های فکری برای بخش های «صنعت»، «معدن»، «تجارت»، «صادرات»، «مباحث ارز» و «فناوری و آینده پژوهی» تشکیل خواهم داد؛ آئین نامه هایی نیز برای این اتاق ها پیش بینی کرده ایم.
وی ادامه داد: در شرایط جدید، هیچ کس نمی تواند ادعا کند که این مشکلات را به تنهایی بتواند حل کند؛ حتما هر کس بیاید باید به قدرت مردم وصل شود؛ یعنی ما بدون مردم و فعالان بخش خصوصی نمی توانیم مشکلات را برطرف کنیم.
وزیر پیشنهادی صنعت افزود: اینکه مطرح می شود روز ملی صادرات باید توسط بخش خصوصی برگزار شود، ما هیچ مشکلی با چنین مسایلی نداریم؛ روز ملی صادرات و روز صنعت را اتاق برگزار کند؛ مساله مهم این است که ما در کنار هم گام برداریم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از اولویت های وزارت صنعت، معدن و تجارت را بکارگیری نیروهای انسانی جوان در انتصاب های جدید ذکر کرد.
وزیر پیشنهادی صنعت در مورد پیمان سپاری ارزی نیز گفت: دولت تاکنون یک رویه داشته است؛ زمانی که با رئیس جمهوری جلسه ای برای این امر داشتیم، این مورد را مطرح کردم؛ باید با یکدیگر بنشینیم و صحبت کنیم؛ دولت به بازگشت ارزهای صادراتی نیاز دارد اما در عین حال ایجاد مقررات محدودکننده مشکلاتی را ایجاد می کند؛ در این زمینه باید به الگویی مناسب دست یابیم.
رحمانی در پایان سخنان خود بر استفاده از نظرات بخش خصوصی تاکید کرد و اظهار داشت: در طبقه دهم وزارتخانه (طبقه ای که دفتر وزیر در آن مستقر است) اتاقی در اختیار اتاق بازرگانی قرار می دهیم.
یکی از فعالان اقتصادی در پاسخ به این وعده وزیر پیشنهادی صنعت گفت: عنوان آن اتاق را می توانید «اتاقِ اتاق» بگذارید.
«غلامحسین شافعی» رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز در پایان این نشست گفت: «آقای رحمانی از پارلمان بخش خصوصی رای اعتماد گرفت».
 در جلسه امروز اتاق ایران با وزیران پیشنهادی رئیس جمهوری قرار است وزیران پیشنهادی وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی هر کدام به مدت یک ساعت دیدگاهها و برنامه های خود را با فعالان بخش خصوصی در میان بگذارند.