به گزارش اکونا پرس،

به نقل از شاتا، ناصر بهزاد با اعلام این خبر افزود: در نمایشگاه امسال، ۶۰ شرکت ایرانی در فضایی به مساحت ۱۲۰۰ مترمربع تولیدات خود در بخشهای مختلف غذایی، ساختمانی، بهداشتی، فرش، زعفران، ماشین‌آلات، فولاد و میلگرد، تجهیزات خودرو، لوله و پروفیل، صنایع پلاستیکی، فراورده‌های کشاورزی و تبدیلی، خدمات فنی و مهندسی و دستگاههای خطوط تولید را به نمایش گذاشتند.

وی با اشاره به اینکه پاویون ایران با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران، با حضور سفیر ایران در عراق و دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق و نیز سایر مقامات دو کشور در بغداد افتتاح شد، اظهار داشت: امسال ۱۸ کشور ایران، عراق، سوریه، پاکستان، ژاپن، اردن، فرانسه، آلمان، اندونزی، ایتالیا، فلسطین، کره جنوبی، تایوان، مجارستان، اکراین، اسپانیا، هند و تونس حضور دارند که بالاترین ضریب مشارکت مربوط به ایران است.

بهزاد در تشریح اهداف برگزاری پاویون ایران در نمایشگاه بین المللی بازرگانی عراق اظهار داشت: اقدام اجرایی در راستای شعار سال مبنی بر حمایت از کالاهای ایرانی در بازارهای هدف به منظور رونق و رشد تولید، رویکرد مهمی است که به ویژه با وجود اعمال تحریم‌های ظالمانه آمریکا با قوت و همبستگی بین بخش خصوصی ایران و عراق برای آبادانی و سازندگی دو کشور دنبال می‌شود.

رایزن بازرگانی ایران در عراق، حضور نخست وزیر عراق و برخی از مسئولین دستگاه‌های اقتصادی دولت عراق در این نمایشگاه را با هدف تمرکز بر احیای سرمایه گذاری و افزایش تعاملات بازرگانی از طریق مشارکت کشورها و نقطه عطفی در روابط آتی برای تحکیم و ترویج فعالیتهای اقتصادی ایران با عراق دانست.

وی افزود: در هفت ماهه سالجاری حدود ۶ میلیارد دلار کالای غیرنفتی از ایران به عراق صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۵ درصد رشد ارزشی و ۶۵ درصد رشد وزنی داشته است و در حال حاضر عراق به اولین مقصد صادراتی جمهوری اسلامی ایران با سهم ۲۱ درصدی تبدیل شده است.

گفتنی است، نمایشگاه بین‌المللی بازرگانی بغداد از ۱۹ تا ۲۸ آبان پذیرای بازدیدکنندگان است و نشست‌های تخصصی به منظور بسترسازی حضور هرچه بیشتر فعالان اقتصادی در بازار عراق برگزار می‌شود.