به گزارش اکونا پرس،

شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه و گروه ملی فولاد از بنگاه های اقتصادی مشکل دار هستند که طی چند ماه اخیر بدلیل مشکل نقدینگی، پرداخت حقوق و دستمزد کارگران این دو بنگاه اقتصادی با تاخیر چندماه مواجه شده است.

عقب ماندگی چندماهه حقوق کارگران این دو شرکت باعث شد تا طی دو روز گذشته تیمی به سرپرستی مدیرکل حمایت از پایداری مشاغل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای رسیدگی به مشکلات این دو شرکت به استان خوزستان اعزام شوند.

در شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در شهرستان شوش بیش از ٥هزار گارگر و در گروه ملی فولاد نیز بیش از ٣ هزار کارگر مشغول به کار هستند.

بر همین اساس یکی از مسئولان وزارت کار درباره آخرین پیگیری ها برای رسیدگی به وضعیت این دو بنگاه اقتصادی گفت: طی دیروز نشست های متعددی بین تیم اعزامی از وزارت کار و مسئولان استانی و دستگاه های اجرایی ذیربط در استان خوزستان تشکیل شد که نتیجه این نشست ها موفقیت آمیز بود. 

وی با بیان اینکه خوشبختانه توافقات اولیه در خصوص راهکارهای تعیین تکلیف دستمزد معوق کارگران این دو شرکت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت، ادامه داد: راهکارهای عملی نیز در این باره پیشنهاد شد و توافق اولیه صورت گرفت.

این مقام مسئول در وزارت کار با بیان اینکه قرار است امروز تیم اعزامی وزارت کار در محل شرکت نیشکر هفت تپه و پس از آن در گروه ملی فولاد جلساتی را با حضور مسئولان و نمایندگان کارگران این دو شرکت برگزار کنند، افزود: قرار است راهکارهای پیش بینی شده، امروز جمع بندی و تصمیم نهایی برای تعیین تکلیف وضعیت حقوق های معوق حداکثر تا فردا نهایی شود. /مهر