به گزارش اکونا پرس،

اصلاحات جدید در معاملات بازار سهام از اول هفته آینده، 10 آذر 97 ، اجرایی می شود.

مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص جزئیات بازنگری در دستورالعمل توقف نمادها پس از 20 درصد نوسان قیمت به پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) گفت: توقف یک روزه نماد معاملاتی ناشران در نوسان های 20 درصدی به وقفه کوتاه 60 دقیقه ای تبدیل شده است.

محسن خدابخش، از جمله اهداف این اقدام را افزایش نقدشوندگی ، روان سازی معاملات و جلوگیری از بلوکه شدن اعتبار کارگزاران عنوان کرد و افزود: از شنبه 10 آذر 97 اصلاحات جدید در معاملات بازار سهام اعمال خواهد شد. لذا بعد از نوسان های 20 درصدی یک نماد طی 4 روز معاملاتی ، نماد شرکت مزبور به مدت یک ساعت متوقف و بعد از آن بازگشایی خواهد شد.

این مقام مسوول توضیح داد:  اگر طی این یک ساعت شرکت شفاف سازی دهد ، آن اطلاعیه منتشر می شود و در غیر این صورت ، دلیل این توقف صرفا آگاهی سهامداران از این نوسان خواهد بود و حکم هشدار را خواهد داشت.

وی افزود: با کاهش زمان قبلی به 60 دقیقه سرمایه گذاران امکان ایجاد، اصلاح و حذف سفارش را در این مدت داشته و پس از این وقفه معاملاتی ادامه معاملات نماد به صورت حراج پیوسته و بدون تغییر دامنه نوسان انجام خواهد شد.

مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: البته در الگوی جدید شرکت ها الزامی به شفاف سازی در خصوص نوسان 20 درصدی ندارند و در خصوص این موضوع مختارند، ولی اگر اطلاعاتی وجود داشته باشد و افشا نشود مسئولیت آن با هیات مدیره شرکت هاست.

خدابخش، درخصوص وضعیت نمادها پس از نوسان 50 درصدی گفت: نوسان 50 درصدی نمادها همانند گذشته نیاز به برگزاری کنفرانس خبری دارد و مشمول تغییرات اخیر نبوده است.