به گزارش اکونا پرس،

به نقل از خبرگزاری صداوسیما، فرهاد دژپسند ­در مراسم بزرگداشت روز حسابدار که در وزارت اقتصاد برگزار شد افزود: یکی از نیازمندیهای حکمرانی خوب استفاده از نظام حسابداری است و اگر بخواهیم بحثهای کلان اقتصادی کشور را عملیاتی کنیم چاره ای نداریم جز اینکه به حسابداران مراجعه کنیم . 
وی شفافیت، گزارشگری مالی، استانداردهای حسابداری را از زمینه های حکمرانی خوب عنوان کرد و افزود: یکی از ستون های حکمرانی خوب حسابداری است. 
دژپسند در بخش دیگر از سخنان خود به بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد اشاره کرد و افزود: یکی از ارکان تحقق بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد حسابداری است. 
وی با تاکید بر اینکه خروجی حسابداران باید مبنای تصمیمات اقتصادی قرار گیرد گفت: در این زمینه تصمیم داریم دو کار عمده یعنی محاسبه مالیاتها و همچنین حسابرسی خزانه داری کل را به مرور به تشکل های حسابداری کشور محول کنیم. 
وی با بیان اینکه وزارت امور اقتصادی و دارایی نباید درگیر امور حسابداری شود مگر در شرایط خاص گفت : چه در محاسبه مالیاتها و چه در حسابرسی باید اصل بر این باشد که این کارها را جامعه و تشکل های حسابدار کشور انجام دهند و جز در موارد خاص وزارت امور اقتصادی و دارایی در این حوزه ها ورود نکند . 
وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود : البته در این زمینه ضعف قانونی داریم اما در نظر داریم با تغییر قانون کار را به نحوی سازماندهی کنیم که از این پس این امور به جامعه بزرگ و حرفه ای حسابداران کشور محول شود .

کمترین سطح مشکلات در بودجه 98
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت در بودجه سال آینده تلاش شد بودجه به نحوی تنظیم شودکه مشکلات آن در کمترین سطح ممکن باشد.

فرهاد دژپسند در حاشیه همایش روز حسابدار در جمع خبرنگاران با بیان اینکه لایحه بودجه 98 شب گذشته طبق روال در دولت به تصویب رسید گفت :سال ۹۸ در بین سال های پس از انقلاب به لحاظ محاسبات بودجه ای و بودجه ریزی سال سختی بود اما قابلیت هایی که در دولت وجود دارد و همچنین با هم اندیشی های صورت گرفته توانستیم بودجه ای را تنظیم کنیم که مشکلات آن در کمترین سطح ممکن باشد.
دژپسند به تلاشها برای ارائه خدمات مناسب به مردم در سال آینده در قالب بودجه اشاره کرد و گفت: در بودجه سال بعد موارد دست و پا گیر در خدمات رسانی دولت به مردم را کم کرده ایم.
وی از ارائه جزئیات بیشتر دراین باره خودداری کرد و گفت :آقای رئیس جمهور درهنگام تقدیم بودجه به مجلس دراین باره به تفصیل سخن خواهند گفت.